Hej!

Har fått mögel i min frysbox efter att jag slagit av den och locket har råkat åka igen :)

Det är i botten av frysboxen som det börjat mögla en hel del. Vet inte om det är svartmögel eller vad det kan vara, ser mörkt ut iaf? Men borde ju gå att få bort och kunna användas igen väl?

Några tips eller ideer om hur jag bäst får bort skiten därifrån. Några mirakelmedel eller produkter kanske? :p

Tack på förhand.
 
Klorin?
 
Det har jag inte tänkt på, får ta och prova det :) Tänkte om det fanns något mirakelmedel annars speciellt för mögel. Men klorin borde vara starkt nog :)
 
Är det en slät plast-/metallyta tror jag nog inte ens att Klorin behövs utan någon form av allrengöringsmedel duger säkert. Men jag skulle nog i varje fall avsluta med lite Klorin för att få "dött" i eventuella springor/skarvar. Känns bra på något sätt.:cool:
 
Det var väl mest det jag tänkte, att man tar något medel för att verkligen ta "död" på skiten. Men ska testa med klorin, det är ju lite halvskrovlig yta men borde fungera.
 
Stickan56
Tvätta frysen med ättiksyra 24 %.
Lägg sedan in en 1/2 citron över natten.

MVH Stickan
 
Klorin regerar för sådant. Jag har till och med sett dynor till en båt som var alldeles svartprickiga bli som nya med Klorin.
 
Bara tvätta.
Eller som tidigare skribent påpekat - ättika.
Annars Bensaltensid. Men varför detta mirakelmedel?

Vanlig tvätt duger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.