Hej!
Vi vill ( eller snarare jag ) inreda vår tvättstuga och har fått en offert från Beijer. Deras inredning skulle kosta ca 24 000kr. Maskinerna har vi redan så detta är skåp, bänkskivor och dylikt. Har ingen aning om detta är vad det kostar men skulle vilja kolla på fler ställen. Men vet inte riktigt vart jag ska vända mig, sambon har fullt upp med annat och är inte så hjälpsam på denna front. ;) Vi bor nära Skara, Lidköping, Mariestad och Skövde. Är det någon som har något bra förslag på vart jag ska kika på inredning?

Mycket tacksam för all eventuell hjälp!!
 
Hur mycket är det som ingår?

Till vår tvättstuga gick materialet på cirka 12.000kr (vi hade maskiner), ~8 för ikea stommar (inkl. inredning), bänk och täckskivor, handfat etc.. 3k för kakel, blandare, rördelar och ~1k för färg och övrigt.

En alldeles för stor bild: http://www.gunneby.se/t-stuga.jpg

Det man inte ser till vänster på bilden är tre underskåp med bänkskiva på.

Mvh
Martin
 
I offerten är det räknat på ett dubbelöverskåp o ett enkel överskåp. Två underskåp och tvålådhurtsar, sedan en sån där bänk man ställer maskinerna på med två lådor i. Sedan är det en enkelho, en lång bänkskiva och en skiva som ska vara ovanpå maskinerna. Sedan är socklar, passbitar och dylikt inräknat i allt detta.

Vi kikade på Ikea när vi var där för några veckor sedan, men vi hade lite bråttom. Måste kanske bli ett nytt besök dit med enbart detta som mål.
 
Om man är lite klurig kan man få ikeas köksinredningar att fungera ganska bra i tvättstuga tycker jag. Man sparar ju massor med pengar i allafall, den ho vi köpte kostade under 300 spänn på ikea, jag vill inte ens tänka på vad en liknande kostar på ett byggvaruhus.

Ladda ner Ikeas kökplaneringsprogram och bygg upp din tvättsuga, det kan ju vara ett första steg.

/Martin
 
Tack för tipset! Det ska jag göra för att få se vad jag får ihop!
 
Jag skulle kolla på IKEAs garderobs system som alt, det funkar bra i en tvättstuga också.....
 
Jag har så rörit i grovköket, kan inte visa bild. Har IKEA högblanka skåp på hela väggen mitt emot maskinerna och IKEAS stora dubbel porslinho. Valde ovanskåp även som underskåp(38 djupa), med lådor att dra ut, bänkskivan 2.5 m lång sågades till 40cm djup. IKEA har hela kitet, och i regel får man det med sig hem direkt, till rimligt pris

MartinS, ser mycket trevligt ut.........
 
Det slutade med att vi inhandlade inredning på Cheapy, nu väntar jag bara på att sambon ska få tummen ur och sätta upp den. =) Tack för era tips!
 
IKEA har ju nu annars ett nytt sortiment för just tvättstuga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.