Hej!

Är det någon som har ett sånt där "supertips" :) hur man på bästa sätt rengör kaklet och badkaret? Vi har duschen i badkaret (vilket jag förövrigt inte gillar!), och jag tycker att badkaret rätt så fort blir täckt av smuts och avlagringar. Jag har hört att man helst inte ska använda svinto eftersom det bli repor då, stämmer detta? Tycker många gånger att det är det enda som funkar...... Denna smuts sitter ju rätt så hårt, och det är svårt att få det sådär glansigt och fint....speciellt kaklet...
Tips?? Någon??
/Kram
 
Jag brukar använda den grova sidan på scotch brite tillsammans med rengöringsmedel (typ badrumsrent och vad de nu heter).
 
Ingas problem med att använda Svinto så länge det löddrar. Det t.o.m. polerar aluminium som är unkigt och matt. har använt det till brännarskydden på gasspisen och de är faktiskt blankare än när det var nytt.
 
Jag tycker inte att det är någon svårighet att få rent i badrummet (om man inte väntar för länge, som jag har en tendens att göra).

Jag använder en vanlig diskborste, det går mycket bättre än en trasa eller svamp.

I tvättstället får vi en blåaktig fällning av vattnet, som har mycket jox, vi har egen brunn. Det går enkelt bort med borste och tvål vid veckostädningen, mycket svårare med svamp.

/EB
 
Hej!
Visst repar både scotch brite (grön) och svinto, i längden och du får en matt, mycket mer svårstädad yta. Använd inte dessa om du inte älskar att renovera!!!!
Testa blå scotch brite med vit skrubb tillsammans med ngt rengöringsmedel/diskmedel, duscha av. Om du har mycket kalk i vattnet kan avkalkningsmedel hjälpa (ättika, citronsyra eller annat surt) som du låter verka ett tag.
Tips från den renoverande städtanten... ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.