när man vaknar och det är nästan 30 grader kallt ute :surprised:
så tänker man ju såklart på om man verkligen vill bo kvar i detta land..........

vidare började diskutionerna på jobbet angående golfströmmens eventuella omflyttning vilket skulle ge oss arktiskt klimat......huuu
tankarna är många och svåra när man skall skuldsätta sig i typ 300 år :-/

äähhh, tar en kopp starkt kaffe och drömmer mig bort i mina husritningar igen
 
Jaså, var det vårt slask och blask och iskalla vindar som går genom märg och ben som lockade ??? ::)
 
Från avfolkningsbygd till Danmark? Ska det vara en förbättring? :p
 
Och jag som ÄLSKAR snö, is och kyla. Vi hade -15 igår (bor nära huvudstaden) och det var fantastiskt fint ute. Idag var det någon ynka minusgrad, slasket hade frusit till is på blixthala vägar, snön hade smält ner men frusit på till stenhårda isvallar, vädret var grått och trist. Tänk vad skönt att ta en kopp té inne i värmen och se snöflingorna dala ner utanför fönstret.

Hälsar en som knappt varit norr om Sthlm utom på sportloven då föräldrarna tog med mig till fjällen.
 
yonna skrev:
Näää - hellre lite slask & vind ett par månader än 5 månaders djupsnö!
Har hört att det ännu gynnsammare förhållanden runt Medelhavet. ;)
 
Finns det nåt härligare än 5 månaders djupsnö? Varken grus eller lera i hallen på hela vintern! Inga skitiga barnoveraller! Och nästan alltid vindstilla.
Hmmm... skulle vara 3 månader i dygnet-runt-solsken i så fall ;)
Visst har Skåne en härlig vår och lummig lång sommar. Men vintern är blåsig och regnig och den fuktiga vinden är otäckt rå.
Annars kan jag rekommendera Östergötland. Våren är härlig, sommaren lång och grön. Vintern duger till pulka-och skridskoåkning under ett par månader. Sommaren är myggfri om än lite svart om natten.

Hälsningar från en skånsk norrbottning som bygger i Östergötland :)
(For norröver med returbiljett men ville inte gärna utnyttja den)
 
tänkte nog mest på en låååååång flytt söderut när jag startade detta ämne ;)
 
tänkte nog mest på en låååååång flytt söderut när jag startade detta ämne
Förstår det pluppan, men jag tycker Norrbotten är underskattat (säger jag som inte bor kvar själv :-X)
Jag tror naturen har försett mig med en gen som gör att jag trivs bäst där jag råkar bo för tillfället ::)

Yonna, ungarna för väl ta hand om huset själva om de vill ha det!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.