Rrrrr skrev:
Sälj dina bruna proppar på nätet! De är betydligt mer sällsynta/värdefulla än vanliga vita
Det rådde jag en kund till som hade en likadan central som var tänkt att bytas så småningom.

//Patrik
 
Har nästan samma problem har en ny central från GE undrar om det finns någon snyggt lock till den gillar inte det vita plastlocket som man kan köpa till.
 
christoffer09 skrev:
Jag ogillar skarpt att bygga in ett elskåp i ett skåp - "problemet" blir ju bara större då! Ungefär som de som tyckte att en tjock-tv skulle bo i ett skåp för att inte synas. Mitt förslag är att du hittar en originaltäckplåt till din central som du lackar vit!
Jag förstår inte. Vad är det för "problem" som blir större av att bygga ett skåp framför elcentralen?

Jag har gjort precis detta. Reglat upp ett ca 250 mm djupt skåp (från golv till tak) och satt dubbla garderobsdörrar på det. Alltså en serviceöppning på 1000x1900 framför centralen. Med dörrarna stängda så ser det ut som en garderob.

Förutom att man slipper se centralen så finns gott om plats för ett par hyllplan för extrasäkringar och övrig utrustning, i mitt fall patchpanel, switch och modem.
 
Redigerat:
-MH- skrev:
Hade ingen aning om att det fannas annat än vitt. Bruna huvar? Och Röda?? Kan man be att få en bild, kanske? d^_^b
Här kommer en bild på skönheterna.. :)
 
  • ImageUploadedByTapatalk1324983337.043022.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hehe, fan va fult. En "modern" variant av diazed proppskåp :D

Ursäkta ot...
 
Gick säkert i samma färgskala som köksluckorna och golvmattor................då

Ny huvar skulle göra stor skillnad.

Men vad är det för kapsling, jag tycker det ser ut som ett platt lock som är skruvat på en ram.

Hur som helst så går det att lackera om kapslingen.

Protte
 
Ja de tidigare ägarna hade i princip bevarat huset i det skick som det byggdes i. Så vi har målat upp emot 70 liter vit färg för att ljusa upp.. Så nu återstår bara proppskåpet helt enkelt.
 
snuttjulle skrev:
Bygg en snygg låda som passar in i erat "vitt & fräscht" hus och dölj skåpet.
+1.

Vi byggde/skar till en kartonglåda och tapetserade den samtidigt som hallen i förra bostaden. Blev närapå osynligt.
 
El ÄR vackert, men kanske inte dessa propphuvar, låna ihop några överblivna hos grannar och prova skillnaden.

Många byter till automater så huvar borde det finnas i överflöd.

Protte
 
Brunt, Orange & Grönt... Vilken märklig smak man hade på 70-talet....Golv, "vitvaror", väggar...hehe, men en liten ful gruppentral är väl ingenting jämfört med dem som har hela , eller delar av, fasaden täckt med orange plåt....
 
Och ni som hängde med under 70-talet, även ni ansåg att det var snygga färger?

//Patrik
 
Jag har genomskinliga i bagarstugan.d^_^b
 
Timor skrev:
Jag har genomskinliga i bagarstugan.d^_^b
Coolt. :wow::wow:

Dom skulle säkert passa i vilket modernt designerhem som helst.
 
Verkar vara lite av en raritet, tror jag måste ta en bild. Håll till godo..

:)
 
G
Även med vita huvar blir enligt min smak inte ett proppskåp speciellt snyggt. Personligen hade jag byggd ett lock/kåpa att hänga över hela skåpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.