Hej har ett problem har en ny tvättmaskin (8kg´s) på en förhöjnings sockel i min nyrenoverade tvättstuga, har mätt upp den så att den står rakt åt alla håll och kanter:D.:D
Men när den börjar centrifugera så vill hela skiten vandra iväg över klinkergolvet.Va faan har jag gjort för fel? någon som har något tips att komma med då detta är riktigt irriterande.

Tack på förhand
 
Transportsäkringarna sitter kvar?
 
nä transport säkringarna är borta .-))
 
Låter som obalans i trumman, är den ny så har du garanti. Annars blir det till att öppna och se om vikterna lossat.
 
ok men den rör sig inte mer än 4-5 cm är det obalans då även om den bara flyttar sig ibland?
 
Hahahah den var bra barnen har visserligen sand i fickorna men nä så jävligt låter det inte den slår inte alls , funderar på om det har med golvet att göra kan det vara för "halt" för förhöjningsramen golvet är ju en aningen ojämnt för att vara snäll mot mig själv.benen är uppskruvade max på en av benen och två är nere i botten.
 
Var är det tredje benet ! det verkar som golvet lutar mer än lite
 
tja det lutar litet det tredje benet är givetvis i baken det med men kan det ha en fråga om att jag skall ta bort förhöjningsramen och bila av golvet och jämna ut det?
 
För att den skall stå still fodrar det att golvet är i det närmaste jämt
 
Klistra fast benen i golvet med PL400?

-Billigt
-Enkelt
-Funkar kanske

/ Fredrik
 
Lägg något gummi under fötterna. Jag la små bitar av gummi, typ dubbelt så tjock som cykelslang, och det fick min tvättmaskin att stanna på plats...
 
Finns speciella dämpkuddar man ställer tvättmaskinens ben på.
Då står den stadigare och ev vibrationer tas upp av dessa.
images
 
Gött tror jag löst problemet .-) köpte ett nytt vattenpass och maskinen stod inte riktigt rakt.-)). samt gjött fyra silikon"kuddar till benen och nu står den stilla.-))
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.