Nimajneb skrev:
Varför mesa?

4millar
Väger ett halvt ton
3,7kw

[länk]
Fullständigt off topic, men nu har jag blivit nyfiken.

Vem köper en sådan TV? Vart finns marknaden? Eftersom den tillverkas så måste det ju finnas en marknad för den.

Det kan ju inte vara för filmvisning inomhus, eller? Vem köper en TV för 4 miljoner när en projektor gör samma sak.

Är det att till för att ha på scenen på rockkonserter utomhus, eller reklamskyltar på byggnader eller är det helt enkelt en skrytgrej för det hippa reklamföretaget som redan har allt?

Vad används den till?
 
Donald-Duck skrev:
Vad används den till?
If you need to ask, you don´t need it...
 
TV:n är sannolikt ett skryt-ex eftersom alla TV-tillverkare tävlar om att vara den med den största modellen.

Priset är nog dessutom ett dra-åt-helvete-pris.
 
mycke_nu skrev:
Haha, ja nu är det märkligt nog Hustrun som vill ha 68" plasma och jag som vill ha 55" LED..
Kan rapportera att vi efter en grundlig utvärdering under julhelgen idag gick in på El-Jätten för att köpa en Samsung 55" LED och mycket riktigt kom ut med en Panasonic 65" plasma.

Vad gör man inte för husfriden. ;)
 
Lite sent att nämna detta då, men www.swedx.se var en enormt positiv överraskning.
Köpte en tv därifrån nu, lägre pris än motsvarande tv apparater. Och den roliga finessen att fronten går att byta ut.
Nu när jag fått hem tvn ska jag beställa en ny front att måla i en för rummet passande färg. :)
 
mycke_nu skrev:
Kan rapportera att vi efter en grundlig utvärdering under julhelgen idag gick in på El-Jätten för att köpa en Samsung 55" LED och mycket riktigt kom ut med en Panasonic 65" plasma.

Vad gör man inte för husfriden. ;)
Grattis! ;) Då väntar vi bara med spänning på en rapport om ni kan se skillnad på HD och SD-material... :)
 
mycke_nu skrev:
Kan rapportera att vi efter en grundlig utvärdering under julhelgen idag gick in på El-Jätten för att köpa en Samsung 55" LED och mycket riktigt kom ut med en Panasonic 65" plasma.

Vad gör man inte för husfriden. ;)
Informerade igår den bättre hälften att nu är vår Panasonic 50" att räkna som stugTV och att det är 60-65" som gäller "hemma". Men arbetar i motvind, det blev avslag i vändande replik.
Skulle nog presenterat 152"aren först............ , så jag missade i införsäljningen.
 
Njae, sitter nog ganska nöjd med min lilla 42" här hemma, ska jag ha större så siktar jag nog hellre på en projektor, jag vet inte om det bara är jag men jag upplever bilden ifrån en projektor bättre än bilden på de större modellerna på TV, men det kan ju iofs. till största del bero på vad man har för videokälla.
 
Tja, jag har en 58" plasma och den skulle kunna vara några tum större. (För sitta närmare det får jag inte. :))
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Grattis! ;) Då väntar vi bara med spänning på en rapport om ni kan se skillnad på HD och SD-material... :)
Jag med! :)

Får se om/när sonen slutar spela SKYRIM på PS3:an :|, vilken alltså funkar utmärkt med TV:n precis som alla här i tråden redan förutsagt. d^_^b
 
Sluta spela Skyrim? Nu förstår jag inte vad du menar?!?!? Det går väl inte???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.