Hej

Vi har skrivit på för köp av ett Sonett (myresjöhus) i Nödinge (utanför GBG). Det är en tomt på 830kvm som Myresjöhus säljer. Tomten är relativt billig (580 000) men man är naturligtvis bunden att välja ett myresjöhus och kan därför inte ställa husfabrikanter mot varandra.

Vi skrev på för ordinarie priset på offerten (utan rabatter eller gratis tillägg).
Några små ändringar på ritningarna är gjorda och dessa skall nu ritas om på huvudkontoret.

Var vi osmarta som inte försökte pruta på huset?

Är det någon som lyckats pruta i liknande situation eller känner någon som gjort det.

Området är attraktivt och när säljaren öppnade området för försäljning stod det 50st på intresselistan för de 10 husen. efter 5 dagar hade 8 av 10 gjort klart med säljaren.
Vi såg det som ett tillfälle och slog till men i efterhand undrar jag om vi liksom missat chansen till prutning p g a att det var så otroiligt jäktat?

Sonett 166 kvm i standardutförande kostade 1 834000 och totala bygget skall gå på 2,78 miljoner.

tacksam för alla svar!
 
Jag tror att det kan vara svårt att pruta i ett sånt läge som ni var i. Myresjöhus hade ju en fördel mot er eftersom deras tomter var så eftertraktade. Hade ni då inte gått med på deras pris utan ville pruta och så, så hade dem ju ara kunnat säga Nej Tack och gått till nästa köpare som kanske var beredd att ge dessa pengar...

Jag har heller inte hört någon som prutat i ett sånt läge...

Men grattis till ert husbygge och hoppas att allt går bra..

MVH

Frida
 
Vi är i en liknande situation, är på väg att köpa en tomt av Götenehus och är då styrda till deras hus. Vi har nu först tjing och planerar att skriva på kontrakt i morgon. Vi träffade säljaren iförrgår och gick igenom allt. Vi frågade då om det fanns någon möjlighet för honom att göra nåt åt priset eller låta nåt följa med gratis. Men han sa att det kan han inte och sa att det är inte riktigt läge för det eftersom det är deras tomt och han har några till som har visat intresse. Då behöver de ju inte konkurrera med andra hustillverkare. Vi förstod väl nästan detta redan innan, men nu har ju vi försökt iallafall! :)

Så jag tror också att det hade varit svårt att pruta i det läget.

Hälsn.
Mariana
 
:)
Tack för era svar Frida och Mariana.
Vi har nog inte klantat oss helt då i alla fall.

Ha det

Robert
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.