Hej

Nu när jag renoverar badrummet har jag tagit bort väggen mellan tvättstuga och badrum så det blir ett stort badrum men nu är det två olika sorters golv i halva är det betong och i andra halvan är det spånskiva. vad ska jag lägga i glipan som är 2-4 cm så det går att flyttspackla?
 
Du kan lägga spackel eller små sten kanske ?
 
Jag hade rivit ut båda golven och sedan på med frigolit och ny betong. Men om du kan ju fylla med EPS betong och sedan limma två lager golvgips över hela ytan.
 
Du har rätt i att riva ut men varför blanda in golvgips? Kör han efter BKR är det inte ens tillåtet.
 
Vad ska du ha för ytskikt i badrummet sen? Jag hade passat mig noga för klinkers då golvytan med tråbjälklag kommer att röra sig medan den med betong kommer att vara still. Jag tror risken är stor att du kan få sprickor i golvet precis vid skarven. Går det att ta bort spånskivan och fylla upp bjälklaget med EPScement för att få det lite styvare innan du flytspacklar båda?
 
Går går det väl vi satte preciss ditt skivorna och reglade cc 30.
 
Oavsett vad man har för ytskikt så är risken stor att det rör sig och tätskiktet spricker.

Riv ut och gör EN sorts golvkonstruktion, betong eller reglat med spånplatta och vad man nu får ha på spånet under tätskiktet.

Protte
 
Tänk om man slapp ordet Golvgips i det här forumet!!! ;)
 
Tyvärr finns varken tid eller pengar till att riva ut golvet, har väntat ca 7 veckor på att få betong golvet torrt efter fukt skadan, så nu vill jag flytta in så fort jag kan desutom så är det en fima som lämnar intyg som kommer göra jobbet så om dom godkänner att det är två sorters golv så får jag 10 års garanti. Så ni säger att jag kan fylla med små sten?
 
men låt firman fixa även det
 
Det är ju bra om du har en jämn yta i samma höjd som spånet. Fyll med sten och flytspackla med "rapid" (nåt snabbhärdat). Sedan ska väl firman lägga nät och flyta hela golvet. Då är det bra om det är uppfyllt i håligheter.
Kakan med flytspackel och armering blir nog stark nog även om det är olika mrtl under (men hade varit bättre med ett mtrl)
 
okej så ni rekommenderar att jag fyller med sten och sen häller lite flytspackel över? Låter som en bra lösning grannen tyckte jag kunde hälla i silkon.

Sen armera allt och lägga värmekabel och flyttspackla ?
 
Kör bara flytspackel, varför blanda in sten och skit i den lilla springan.
 
var orolg att flytsspaklet skulle rinna ner i springar och hamna i trossbotten, vet inte hur lättflytande det är? så det kan nog vara bra att fylla igen lite med något? silikon eller stenar i vart fall där springan är 1.5 cm
 
Fogskum?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.