Hur förvarar ni era tuber med latexfog, lim, silikon mm?

Har själv en vanlig låda vilket funkar skitkasst. Har funderat på att köpa systainer med tillbehör men då jag kör l-boxx till allt så är det inte optimalt. Tvärtom tycker jag en öppen låda är smidigare, ska man bara tillverka en låda med separerade utrymmen som stöd?

Vad har ni för lösningar? Bilder?
 
E
på byggvaruhuset innan dom används. på återbruket när dom använts.
 
En gammal drickaback.
 
andersmc skrev:
En gammal drickaback.
Bauhaus plastback med lock.
--- Mats ---
 
Papplåda, när den säckar ihop ersätts den med en ny. ;-)
 
Liggandes i genomskinliga IKEA-plastlådor. Går väl ner en 8-9 patroner per låda. Lådorna står under P som i patroner i hyllan.
 
Hink, typ för spackel, färg etc.

/K
 
Frysbox/frysväska så kan dom ligga i bilen när det är minusgrader utan att frysa sönder.
 
Dansk ölback är bra, de har 25 separata fack, dvs ungefär som våra svenska, men de är inte sick-sackade, och behöver man komma upp bara lite här i världen håller de utmärkt att både stå och sitta på.
 
Har fundering på den alternativt att böja mig och köra systainer till just detta.

Men ni som vet får man plats i systainern med fogsprutan också för det känns för mig som att jag vill ha den på samma ställe
 
S
man ska bara köpa det man behöver. det är inte värt att spara slattar i tuberna.
köper mycke så spara hela tuber i förpackning eller annan låda.
 
Jag för min del försöker ha allt i samma unisona lådor i militärisk precision så att ha saker i annan låda är inte precis enligt min smak och tycke.

Spara inte en massa halva tuber men däremot har jag alltid 3-4 sorters lim, minst 2 färger på silikon, 3-4 färger på latexfog, , fönsterkitt, asfaltsklister mm. Vissa som har stor åtgång har jag alltid 2-3 av hemma. Hatar att sakna det jag behöver.

Vill då ha allt samlat i en låda med själva fogsprutan och reservmunstycken. Då är det bara att dra med sig lådan så har man allt med sig
 
Om du har Systainer 5 tror jag du ska få plats med fogsprutan också.
Med Sys 4 får du plats med tuberna utan munstycket monterad.
 
Blir troligen en 5:a eller största L-boxxen så har man allt klart o färdigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.