Står i begrepp att köpa en LED-TV men har inte lyckats reda ut ur det funkar med HDMI och olika videokällor.

Problemet är i korthet att vi har en PS3 inköpt i USA. Är HDMI-signalerna universella eller kan man räkna med att det inte funkar med en TV gjord för den europeiska marknaden (exvis Samsung UE55D8005)?
 
Det ska fungera, man släppt detdär eländet med regionala standarder!
 
Det skall fungera. Det som kan strula är mer produkternas egna programvaror som sabbar vissa insignaler och utsignaler
Philips vet jag har vissa firmware-versioner som ger problem med Xbox exempelvis. Det problemet är globalt och inte knutet till ex EU-marknaden eller US-marknaden.

Om det är problem nu så finns det forumstrådar som garanterat behandlar detta.
 
OK! Tack för svaren!
 
mycke_nu skrev:
TV gjord för den europeiska marknaden (exvis Samsung UE55D8005)?
Men, du skulle ju inte köpa 55", det krävdes ju åtminstone en PS64D8005FUXXE, även om den också var i minsta laget!? ;)

(Och, ja det funkar med HDMI. Men lägsta standardupplösningarna är ju fortfarande olika 480p på Amerikanska PS3 och 576p på Europeiska. Dock, PS3 stöder även högre upplösningar 720p exv. och det är väl det man vill använda. Vad jag kan se på nätet så kan man ställa in sin PS3:a att inte visa någon lägre upplösning än just 720p? (Jag har ingen så jag vet inte hur det ser ut med spel, om de bara finns i en upplösning) Men, dessutom så har jag inte sett någon TV på väldigt länge som inte kan visa "NTSC/480(i/p)". Den måste ändå interpolera för att blåsa upp sämre upplöst material på dagens högupplösta paneler och de flesta brukar stödja "alla" standarder, och några till om de har PC-ingång/HDMI. Det skadar ju dock inte att kolla.)
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Men, du skulle ju inte köpa 55", det krävdes ju åtminstone en PS64D8005FUXXE, även om den också var i minsta laget!? ;)
Haha, ja nu är det märkligt nog Hustrun som vill ha 68" plasma och jag som vill ha 55" LED..

lars_stefan_axelsson skrev:
(Och, ja det funkar med HDMI. Men lägsta standardupplösningarna är ju fortfarande olika 480p på Amerikanska PS3 och 576p på Europeiska. Dock, PS3 stöder även högre upplösningar 720p exv. och det är väl det man vill använda. Vad jag kan se på nätet så kan man ställa in sin PS3:a att inte visa någon lägre upplösning än just 720p? (Jag har ingen så jag vet inte hur det ser ut med spel, om de bara finns i en upplösning) Men, dessutom så har jag inte sett någon TV på väldigt länge som inte kan visa "NTSC/480(i/p)". Den måste ändå interpolera för att blåsa upp sämre upplöst material på dagens högupplösta paneler och de flesta brukar stödja "alla" standarder, och några till om de har PC-ingång/HDMI. Det skadar ju dock inte att kolla.)
Jag chansar nog på att det funkar, i värsta fall får vi byta/skippa PS3:an, det är ganska meckigt med spartrafo också.
 
Har inte PS3an universellt nätagg?
 
Klok hustru, både när det gäller storlek och plasma före LCD.
Tycker nog du ska lyssna lite på hennes åsikter här, det är ju inte ofta hustrun vill ha bättre teknikprylar än man själv önskar. :)
 
13th Marine skrev:
Har inte PS3an universellt nätagg?
Möjligt, men den är märkt 115 Vac så jag vågar inte prova.

Har faktiskt en annan Sony produkt frå USA (VAIO Desktop från ca 2000) som även den är märkt 115 Vac, men visade sig ha ett standard PC-kragg.


Nimajneb skrev:
Klok hustru, både när det gäller storlek och plasma före LCD.
Tycker nog du ska lyssna lite på hennes åsikter här, det är ju inte ofta hustrun vill ha bättre teknikprylar än man själv önskar. :)
:) Förvisso sant - det är bara det att det handlar om ca dubbelt så mycket pengar och jag tycker nog inte det är riktigt prisvärt.

Men, om nu Hustrun har bestämt sig för att storleken har betydelse så får man kanske ställa upp! :p
 
En sån skulle man haft!
 
Nimajneb skrev:
Varför mesa?

4millar
Väger ett halvt ton
3,7kw
Man brukade ju säga att riktiga datorer kräver rörmokare och tre-fas, men nu är det alltså inte en riktig TV längre om den inte ligger på gränsen... :) "Jasså, du klarar TVn på en 10A säkring?" ;)

Bara 0.5W standby dock. Tänk på all ström man sparar när man inte har den på... :)
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Bara 0.5W standby dock. Tänk på all ström man sparar när man inte har den på... :)
Det är inte alls dumt tänkt, den besparingen kan ju finansiera hela TVn :)
 
3,7 kw
Då behöver man inte ha någon annan värmekälla på i det rummet när tv är på :).
 
Mycke_nu får gärna bjuda hem oss när han köpt denna pjäs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.