Status
Tråden går ej att kommentera.
Haha, de kanske känner sig som hemma, blir inte så stor omställning.:D
 
Ibland känner man att man skulle villa ironisera över någonting, men det går bara inte. Verkligheten är i sig bortom all ironi. Detta är ett sådant tillfälle.
 
Byggis1976 skrev:
[länk]


Skönt att tom arbetsförmedlingen hjälper till med att slänga in ytterligare kriminella i byggbranchen! :D

Byggbranchen är ju en sån bra branch för ärligt folk som vill ha ett hederligt yrke! :wow:
Vilket korkat inlägg! Vad menas egentligen? Vadå ytterligare kriminella? E väl gott om kriminella i varje yrke...
 
Så folk som tex inte orkade med skolan, sket i gymnasiet och sen hamnade snett i samhället och sen tar sig i kragen och tar denna frivillga utbildning för att ge sig själva en ärlig chans till ett liv som alla andra inte ska få det? Är dom sämre hantverkare än andra? Har ni själva någon aning om historien bakom killen i grönsakshyllorna? Tjejen i kassan? Säljaren i andra änden av telefonen eller varför inte de hantverkare ni träffat på redan?
Själv har jag jobbat som UE åt både gamla knarkare och kåkfarare och de sköter sina jobb och firmor bra och de med liknande bakgrund som är/varit anställda på större firmor är det inte heller några större fel på.
 
Glufsglufs skrev:
Så folk som tex inte orkade med skolan, sket i gymnasiet och sen hamnade snett i samhället och sen tar sig i kragen och tar denna frivillga utbildning för att ge sig själva en ärlig chans till ett liv som alla andra inte ska få det? Är dom sämre hantverkare än andra? Har ni själva någon aning om historien bakom killen i grönsakshyllorna? Tjejen i kassan? Säljaren i andra änden av telefonen eller varför inte de hantverkare ni träffat på redan?
Själv har jag jobbat som UE åt både gamla knarkare och kåkfarare och de sköter sina jobb och firmor bra och de med liknande bakgrund som är/varit anställda på större firmor är det inte heller några större fel på.
Även om jag tror att tråden var ironisk menad så håller jag med dig till 100%. Bra skrivet.
 
pbengtsson skrev:
Även om jag tror att tråden var ironisk menad så håller jag med dig till 100%. Bra skrivet.
Jo, jag tror också på ironin i det hela men du vet ju hur svårt det kan vara för många att se ironi i text eller för den delen framföra ironi i text.....efter ett tag så är "skojet" rent allvar och så drar tråden iväg.....det har ju hänt förr :D
 
Bra rutet Glufs!
Det skall vara lätt att få en chans att bättra sig. Men det skall bevakas att bättring faktiskt sker.
 
mattiasp skrev:
Bra rutet Glufs!
Det skall vara lätt att få en chans att bättra sig. Men det skall bevakas att bättring faktiskt sker.
De som varit "färska" från kåken eller nyligen slutat med droger som jag känner till har ju haft någon att svara inför samt att de gamla knarkarna gått på pissprov typ varje vecka eller så. Så nog finns väl ett "övervakningssystem" så att de sköter sig.
 
Glufsglufs skrev:
Jo, jag tror också på ironin i det hela men du vet ju hur svårt det kan vara för många att se ironi i text eller för den delen framföra ironi i text.....efter ett tag så är "skojet" rent allvar och så drar tråden iväg.....det har ju hänt förr :D
Jupp;)
 
nja risken är väl kanske rätt stor att de före detta kriminella är ärligare än de gamla "hederliga" hantverkarna är :p
 
Ber om ursäkt för alla som irriterar sig på mitt ironiska inlägg. Min personliga erfarenhet är att just byggbranchen drar kriminella (och jag tror ja gäven läst detta så det bör finnas fakat underlag). Titta på vilken typ av företag som anmäls hos ARN tex. Sen finns det fler, telefonförsäljare ligger nog också högt....men där handlar det inte om "Hus" för 5 miljoner de blåser sina kunder på!

Ikeo: Du kan ha rätt :)
 
Glufsglufs skrev:
Så folk som tex inte orkade med skolan, sket i gymnasiet och sen hamnade snett i samhället och sen tar sig i kragen och tar denna frivillga utbildning för att ge sig själva en ärlig chans till ett liv som alla andra inte ska få det? Är dom sämre hantverkare än andra? Har ni själva någon aning om historien bakom killen i grönsakshyllorna? Tjejen i kassan? Säljaren i andra änden av telefonen eller varför inte de hantverkare ni träffat på redan?
Själv har jag jobbat som UE åt både gamla knarkare och kåkfarare och de sköter sina jobb och firmor bra och de med liknande bakgrund som är/varit anställda på större firmor är det inte heller några större fel på.
Nej de kan nog vara bättre hantverkare. Helt rätt att ge folk en till chans, men just till bygg?, lite ironiskt då den branchen inte är känd för att bestå av ärliga killar....Var för inte satasa på att ge den truckkort, bli butiksbiträden eller likanande?
 
Byggbranchen söker folk med ljus och lykta. I det här området är det dels svårt att få befintliga firmor att komma då vi har det fullt upp med jobb (själv så har jag till 85% bokat fram till påsk). Firmor från S-holm, V-ås och Gävle har t o m hittat hit och mer elelr mindre etablerat sig. En byggfirma från Dalarna har öppnat filial osv osv. handeln och transport tror jag inte söker lika mycket folk och det kan nog se lika ut på andra håll i landet också.
 
Byggis1976 skrev:
Ber om ursäkt för alla som irriterar sig på mitt ironiska inlägg. Min personliga erfarenhet är att just byggbranchen drar kriminella (och jag tror ja gäven läst detta så det bör finnas fakat underlag). Titta på vilken typ av företag som anmäls hos ARN tex. Sen finns det fler, telefonförsäljare ligger nog också högt....men där handlar det inte om "Hus" för 5 miljoner de blåser sina kunder på!

Ikeo: Du kan ha rätt :)
Nä, dom värsta kriminella sitter hos försäkringsbolag & banker....:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.