Det blev nog lite fel med den första länken :)
 
Jag har precis köpt SPU Sauna satu skivor av K-rauta (hälften är levererat) och har för avsikt att sätta upp det i min bastu i källaren. Det verkar smidigt, får se om ett par veckor då jag hoppas ha det klart.
 
OK, jag hittade det inte på K-rautas hemsida, Det ska vara tillgängligt också hos Beijer men dom har heller inte det på produktöversikten.
Ja, detta är ju ett mycket enklare sätt att få det tätt.
Tänkte bara på alla diskutioner här på forumet ang. bastufolie och tänkte då att detta måste ju folk få veta om.

MVH
Sakke
 
Det är nog väldigt nyintroducerat i Sverige, K-rauta i Norrköping visste ingget om materialet men via SPU´s hemsida och telefonkontakt med säljansvarige Nicklas på SPU så lät jag K-rauta beställa hem. Lite omständigt ännu men det blir nog bättre.
 
Kan man fråga vad du betalade/m2 eller skiva?

MVH
Sakke
 
S
jag skulle inte vilja ha "frigolit" i bastu.
men det är klart endel kör ju bastun på fisvärme.
 
Nja, panelet tar nog den størsta värmebelastningen og så är skivorna laminerade med aluminium på bägge sidorna.
Denna produkten är testad och godkänt för ändamålet och rekommenderas i finska byggförskrifter. Tror nog det är flera i sverige än i finland som kör fisvärme, så borde vara trygt...

MVH
Sakke
 
SBH skrev:
jag skulle inte vilja ha "frigolit" i bastu.
men det är klart endel kör ju bastun på fisvärme.
Du är lite ute och cyklar nu, skilj på polystyren och polyuretan. Det där är ju lite som att säga att du har gjort bastulaven av MDF. Nära men inte riktigt samma...

Tror inte heller att du har 250ºC i bastun särskilt ofta.
 
drsakke skrev:
Kan man fråga vad du betalade/m2 eller skiva?

MVH
Sakke
Undrade oxå detta :)

Mejlade Beijer Göteborg, det är inget dom har på lager men dom vill ha 212:- /m2
( + ev. frakt var svaret, är väl förhandlingsbart tycker jag).

/Tomson
 
tomson skrev:
Undrade oxå detta :)

Mejlade Beijer Göteborg, det är inget dom har på lager men dom vill ha 212:- /m2
( + ev. frakt var svaret, är väl förhandlingsbart tycker jag).

/Tomson

Fick svar även från K-Rauta (Mölndal) nu.

"Jag beställer gärna hem detta till dig, pris per skiva 129:- 181:-/m2. Priset för frakten är 1400:- men är ni inte i akut behov av skivorna så kan vi beställa detta samtidigt som vi tar hem lager varor, då behöver du inte betala frakt. Stl 30x600x1200mm."

Lite billigare på K-Rauta + möjlighet till fri frakt.

/Tomson
 
Anderson: Hur går det med bastu bygget? Skulle verkligen vilja se några bilder på hur du byggt. De här verkar som en kanon produkt. Det bästa tycker jag är att man spar lite plats - man får lite större bastu med det här :)

God jul på er
 
Ska försöka ordna lite bilder, resten av badrummet måste få lite uppmärksammhet ibland också så det har väl inte hänt så jättemycket. Priset jag fick betala från K-rauta var 122 kr/kvm men jag tror de gjorde fel vid prissättningen då det inte var en ordinarie produkt. Frakten prutade jag med ev diverse diskussion med deras säljare och påvisande att jag har handlat en hel del från dem och vill gärna fortsätta med det...
 
Här kommer några bilder också.
 
  • IMG_2102.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2115.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2124.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2126.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2129.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2140.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.