Köket är under uppfräschning.
Diskmaskinen står intill en vägg, och i dagsläget är tapeten nerstänkt av div snusk som varit på väg ner i diskmaskinen.
Så nu kommer väggen skyddas av plexi, men vad fäster jag upp den med?
Silicon? Eller lim?
 
För att det ska se snyggt ut hade nog jag valt att göra någon list runt, som då också får till uppgift att hålla den på plats.

Silikon funkar inge vidare mot akrylplast, men om det inte är några belastningar kommer det antagligen att sitta. Sika 295 är till för plexi/akrylplast, epoxy och superlim sägs funka med.
 
Det finns ju tapeter som är till för att man just ska kunna torka av dem.
 
annars kan ni gå till glasmästaren o få 5mm vanligt glas utskuret o sedan limma/silicona fast det
 
För sent med glasmästaren. Plexi har jag tillgång till. Utskuret och monterat. Jag la den tunnaste tänkbara strängen jag kunde. Syns bara på ett litet ställe. Använde genomskinligt silicon. Inget som frätt sönder än...
 
Fräter sönder är det nog inget som gör :)
Risken är bara att silikonet inte håller kvar skivan i längden. Men som sagt, är det ingen belastning så sitter det nog.
 
Det är en skiva med största bredden 210mm. Höjd 815 mm. Den vilar på en list och är klämd mellan bänkskivan och en dörrpost. Så belastning ska vi nog inte säga existerar. :)
 
Hade det inte varit snyggare att smacka upp lite kakelplattor på väggen?
 
Det sitter mosaik vid diskbänken. Att fortsätta ner hade sett mupp ut.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.