Har sökt på Google, Forum och överallt. Finns det verkligen bara skräp till kattlucka?!
Hittar ingen som är lite rejäl, hyffsad isolerad, och även spärrad mot objudna gäster.

Blir tokig på att grannkatten äter upp all mat, samt att ha dörren öppen nu när kylan börja komma.

Snälla hjälp :)
 
Tegheim skrev:
Har sökt på Google, Forum och överallt. Finns det verkligen bara skräp till kattlucka?!
Hittar ingen som är lite rejäl, hyffsad isolerad, och även spärrad mot objudna gäster.

Blir tokig på att grannkatten äter upp all mat, samt att ha dörren öppen nu när kylan börja komma.

Snälla hjälp :)
'
Tjenare,

Har letat själv (och frågat både på detta forum och på zoopet). Och inte hittat någon. Det finns så gott som bara skit. Har gått igenom de flesta sorterna som går att hitta i normala djurbutiker samt ebay och våra katter kraffsar sönder dessa på nolltid. De kraffsar bort det gummi som finns mellan luckan och ramen, och efter det fungerar inte luckan så bra :p

Hör av dig om du hittar någon!

Mvh

Stefan
 
Har sett lyaluckan, och det är ju nån hobby-snickare som gjort dem skulle jag tro.
Nackdelen är för oss iaf att den även släpper in andra katter än vår egna.
 
Finns eller har i alla fall funnits luckor med magnetlås. En magnet i huskattens halsband och enbart den som kan gå genom luckan.
 
Ja, jag har sett sådana. Smart funktion, men tyvärr så är resten av luckan helt i plast då oxå. Förstår vikt-grejen, men jag vill att det ska vara lite hållbar och samtidigt säker mot intrång.
 
Kanske skulle nämna att vi har en rejäl Norsk Skogskatt modell muskulös :) Eller ja, vi tycker inte han är såå stor, men våra gäster tycker. Tror han ligger på 7-8kg muskler...
 
Jag skulle gärna höra om någon har tips/erfarenheter av luckor som har bra skydd mot blåst utifrån, nu står våran ibland vidöppen pga blåsten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.