Hej

Skall sätta nytt stängsel (Gunnebo) ovanpå en gammal låg mur klädd med ölandssten. Uppepå muren ligger topplattor av granit. Entreprenören som skall göra jobbet vill/kan inte åta sig att borra för staketstolparna i dessa av rädsla för att de spricker, utan gav mig rådet att skicka iväg dem på borrning, då antagligen vattenborrning.

Fråga uppkommer därför om någon har koll på firmor som gör sådant, i Stockholmsområdet? Jag har Googlat, men hittade mest brunnsborrare :)

Tack på förhand!
 
Låter dyrt att behöva skicka iväg stenskivor för hålborrning. Ska hela stolpen ner i topplattan eller är det hål för infästning du behöver få borrat? Testat att borra själv med typ kakelborr/betongborr utan slag om det är för infästning och du är rädd att det spricker. Har du tillgång till ström 16A går det ju alltid att borra på plats med vattenborrning om hålet ska vara till själva stolpen. Firmor som sysslar med rivning/demontering har i regel borr och sågutrustning för sten/betong.
 
Tack för tipsen. Verkar som att jag redan på egen hand löst uppgiften. Fick tag i en firma som skulle ha 1500 kr för att göra hålen om jag transporterar dit stenen. Klart överkomligt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.