Någon som vet om byggmaxs finspackel är bra eller bara billigt?

Vilket ska man välja billigt eller dyrare?

/Micke
 
Hej hej,
Jag har använt mig av ett antal hinkar av finspacklet och inte haft några som helst problem. Köper hellre två hinkar av Byggmax spackel än en hink dyrt märkessmet.

Men någon annan kanske har andra erfarenheter?
 
Byggmax spackel fungerar kanon, dessutom billigt. 99 pix för 10 liter, nästan billigare än mjölk ;)
 
Hej.

Hur är färgen dom säljer på Byggmax ?
 
Jag har hört att snickerfärgen (lackfärgen) fungerar ok men jag har inte hunnit prova än. Köpte en mindre burk i förrgår och kan meddela senare när jag har haft chansen att testmåla med den.
 
ja testade lackfärgen på vårat badrumsskåp och flöt ut fint det gäller att inte lägga på förmycket då rinner den ganska bra.

Men det blev ett fint resultat efter 2 rundor!

/Micke
 
Byggmax finspackel: Rena skämtet, borde heta tuggummi... :-X Dra på och det fastnar, nästa slätning drar med sig spacklet och lämnar en blöt fläck.. Dessutom är det mycket luft i som lämnar bubblor eller små hål och spacklet skunker ihop vid torkning. Detsamma gäller vårumsspacklet. Väl värt de extra kronorna det kostar att handla hos Nordsjö eller liknande!
Färgen är däremot av bättre kvalitet, inte jättebra, men det funkar.
 
bredspacklade i helgen med byggmax finspackel, är för "blött"... dålig konsistens...

det de säljer på coop på 10kg hink är typ dubbelt så bra
 
Oj, delade meningar om spacklet.
Jag har spacklat med Byggmax spackel och det fungerade hur fint som helst, lysande resultat.
Men i den ena hinken såg jag en del luftbubblor!!

Kanske är det så att deras leveranser kan vara ganska ojämna med tanke på prisläget....
 
Vad kostar det på coop?

/M
 
Nu har jag inte provat just byggmax's spackel men kan säga att vi yrkesmän inte köper märkesvaror bara för att det är dyrare.
De billigare måleriprodukter jag har prövat är det en väsentlig skillnad på gentemot någon av de större färgtillverkarnas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.