Delarna skall sågas?? Var det inte en färdig men omonterad garderob,( typ IKEA-paket ) möjligen att man sågar passbitar men det finns det aldrig ritning på så vad har de sågat för något.
 
Längden på de gavlar som skulle användas för att täcka sidorna och taket (de enda extra delar som var med tydligen) var ju då för långa för sidan och för korta för taket.

Förklaringen är att delarna inte tillverkas i den längden, det är dyrare att få det sågat från fabrik och om man gör så så kan det bli för kort när man väl kommer på plats.

Hur som helst så låter ingenting professionellt just nu, och otryggare som kund har jag nog aldrig känt mig någon gång!
 
Varför slängde du inte ut dom efter första dagen?
 
Frågan är om det inte hade varit billigare att sätta erfarna hantverkare på att platsbygga garderoben på plats ned lösvirke? Låter helt hutlöst
 
Jag hade direkt kontaktat konsumentvägledaren i kommunen och vidare sedan ARN, så som electrolux behandlat dig får bara inte ske! Eftersom Elextrolux anskaffat firman i fråga som skulle sätta upp garderoberna så skall de naturligtvis anlita rätt personal som kan montera deras garderober. De har levererat en tjänst som absolut inte fungerat, framför allt är det ju deras fel då de inte levererat allt som behövs om jag läst tidigare inlägg rätt... Ge inte upp, klart att du skall få valuta för pengarna och dessutom betala skäligt belopp, inte mer.
 
Det skulle förenkla om ni kunde lägga ut ritningar eller bilder på vad som kostar ca 27 000:- eller 60 timmar att montera. Men det låter fullständigt vansinnigt och jag skulle nog hålla inne med betalningen innan ni får bekräftat att arbetstiden är rimlig. Har alltså Electrolux beställt jobbet åt er från hantverkare som de rekommenderar och de har aldrig monterat deras garderob och erkänner att de har ingen aning om hur de ska göra. Det låter som att Electrolux borde ta ett moraliskt ansvar om det visar sig att kostnaden är orimlig eftersom inte hantverkarna klarar av uppdraget.

Sen uppfattade jag det som att ni i en annan tråd beskrev att samma hantverkare ska gå lös på ert kök och montera det utan att ni lyckats få en vettig prisuppgift på vad det kan kosta. Med tanke på att garderoben i bästa fall kommr att kosta 27 000:- att montera kan jag bara föreställa mig vad monteringen av köket kan sluta på så kan ni så avstyr den delen tills ni är överens om kostanden för garderoben eller ta in någon annan firma.
 
Kontentan för alla andra måste ju bli att köpa pax garderober på Ikea istället.
 
*suck* I korthet så går det jäkligt fort i de flesta fall att montera en garderob, och jo, jag har monterat "en del" så man kan nog säga att jag kan det "rätt hyfsat" *S*

Nu har jag inte sett saker på plats men en man och en dag, typ. Att vara två där är till vilken nytta? Det fungerar liksom inte ens utan man är i vägen för varandra och då det inte är något tungt som man måste vara två för så undrar jag en hel del, eller rättare sagt väldigt mycket.

Rörande t ex en IKEA-garderober så kan de vara rätt trixiga att få upp om man inte kan resa upp dem så nja, där kan tid gå åt men inte ens där kan man vara i närheten av dessa pengar.

Bilder vore rätt intressant, men den monteringskostnaden är helt åt något som man inte skall säga kring jul för då kommer inte tomten *S*

Höjden på gavlar anpassar man förresten ofta på plats, det är oftast MDF eller spån i gavlarna och sen ibland en aluprofil som skall kapas. Det tar dock en del tid om det är stuckaturer och sen 3 meter höjd men inte ens där är det i närheten av vad de försöker skylla på. Verktyg som krävs är en fogsvans, bågfil eller kap/ger och sen lite latex mot taket så är det fixat. Glöm det med att det måste sågas på fabrik om det inte mot all förmodan skulle röra sig om en gavel i härdat glas.

PM'a mig så kan jag ge dig en snabb kostnadskalkyl om jag får korrekt underlag och det får du använda sen för att bestrida tramset.

/Kent
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.