har varit och kolla på ett hus vi är intresserade av och såg detta uppe på viden.

IMG_2782.jpg
IMG_2781.jpg
IMG_2780.jpg
IMG_2779.jpg
IMG_2778.jpg
IMG_2777.jpg
IMG_2776.jpg

anticimex säger "inget att bry sig om, släng på lite färg om du störs av det"

vilket jävla skämt tycker jag då detta inte ser så bra ut??

någon som kan säga vad detta liknar? svartmögel?

//Robban
 
S
mögel och fuktig isolering. är det inget att bry sig om??
 
SBH skrev:
mögel och fuktig isolering. är det inget att bry sig om??
100% på att det är mögel? (nej är inte så kunnig på detta) men så mkt ser jag iaf att detta inte ser okey ut.
 
Ser ut att vara mögel på isoleringen, ser ut att vara möss eller råttbajs också. Vad det nu är för material på gaveln kan du räkna med att behöva byta.

Jag hade vart lite avskräckt, se till att ta dit någon som förstår sig på mögelproblem och kolla upp ordentligt om det är mögel i isoleringen, varför den möglar (inträngande vatten? Kondens? fuktig när den lades dit? Regn under uppförandet?)
 
Visst är det mögel, måste åtgärdas och torkas ur. Priset måste sättas därefter. Jag skulle vilja ha hjälp av en fackman för att bedöma vad som måste göras, och sedan ta ställning.
 
Det verkar vara värst i hörnen, vilket inte är så konstigt eftersom de dels är kallare och dels har sämst luftcirkulation, dvs fuktig luft kondenserar mest där. Mycket möjligt att huset saknar eller har dålig ångspärr i innertaket så att fuktig inomhusluft kommer upp på vinden.
 
S
isolering blir även svart av skit
 
Stickan56
Solklart mögel eller microbiell tillväxt som det heter nu för tiden.
Detta beror troligen på bristande ventilation, på vissa bilder ser det ut som om isoleringen är upptryckt mot taket. När var det här huset byggt?

MVH Stickan
 
Redigerat:
Klanticimex... Måste vara värsta bluffbolag som finns i "branchen". Vilka rövhattar...
 
Vad gör denna mögeltråd i poolforumet?
 
...den troliga orsaken är att någon tömt sin pool på vinden?
 
Men möglar verkligen något från klorerad fukt?
 
S
vattnet är ju varmt. kondens ju i taket som möglar. eller följer kloret med .-P
 
Men tittar man på bilderna så är det ju uppenbart varför man använder EPS istf mineralull när man isolerar pooler.
 
S
vad då då? tycker det blir mjukt och fint med minerallull. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.