Har varit runt till några byggvaruhus men gått bet. Vet ni om det finns kopplingsdosor som har en längd eller bredd på max 55 mm? Gärna vara fuktskyddad då kopplingen görs i tvättstugan. Behöver inte vara godkänd för 230V då det är givarkablar som kopplas ihop samt en styrsignal på 9V.

I butikerna har jag bara hittat dosor ner till 60x60 mm.
 
I en någorlunda modern tvättstuga behöver man ingen hög kapslingsklass, i dag är det ytterst få som tvättar i öppna kärl, annat än i undantagsfall. Moderna tvättstugor räknas därför som torra utrymmen.
 
Sådant letar man väl efter på typ kjell o co. eller classe
 
Stickan56 skrev:
En Kulo-dosa kanske fungerar.
[länk]
[länk]
[länk]

MVH Stickan
Intressant, ska fundera vidare på om det kan vara något.
 
elmont skrev:
I en någorlunda modern tvättstuga behöver man ingen hög kapslingsklass, i dag är det ytterst få som tvättar i öppna kärl, annat än i undantagsfall. Moderna tvättstugor räknas därför som torra utrymmen.
Sant, är ju väldigt bra klimat i dagens tvättstugor. Min från 30-talet helt utan ventilation (förutom öppet fönster) är dock lite fuktigare när man kör torktumlaren.
 
raveper skrev:
Sådant letar man väl efter på typ kjell o co. eller classe
Hittar dock ingen under 60 mm. Har du möjligtvis något artikelnummer? Vore mycket hjälpsamt.
 
Kolla på dosor för telefoninstallation. Jag har sett en dosa installerad på sent 80-tal som såg ut som en fyrkantig "kulo-dosa" från 80-talet, fast mindre, och utan några skruvplintar invändigt. Den var nog än mindre än 55x55
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.