det är tajt till 125 spiro, men det går om man vickar runt lite på borrmaskinen när man borrar,,,
 
Man kan också (Beroende på vad för typ av material man sågat hål igenom) fila upp hålet någon mm extra med en roterande fil, eller helt enkelt köra med en rasp, antingen för hand eller sätta raspen i en borrmaskin.

Jag har blivit irriterad ett antal gånger på alla mina hålsågssatser, som alltid är antingen exakt samma mått som det jag behöver göra ett hål till, eller 1-2mm mindre :(
 
Lizzardo
Det blir för tight pga falsen på röret.
Ska du gå igenom gips så kan man alltid vålda igenom spirot.
Jag brukar köra 109 och 133
 
den billiga hålsågsatsens största såg på 127mm har jag själv använt till 125 spiro genom 12 mm trätak och det går igenom...
 
En liten rättelse är att det är flexdämpare som ska anslutas till till/frånluftsdon de är väl inte falsade så borde gå lättare att få genom eller är det något annat som tar emot där kanske ?
 
Dom flexdämpare jag använt var betydligt grövre över dämparkroppen än vad anslutningen var, ex 160 flexdämpare behövde 200 PE-strumpa för att strumpan skulle gå över.
 
Den delen av flexdämparen som ska anslutas till tilluftsdonet är slät på utsidan.
 
Och har samma dimension som spirorör.
 
Lizzardo
exerg skrev:
Och har samma dimension som spirorör.
Men utan fals ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.