Prioriterar boendekostnaden vill därför ha ett billigt hus.
De enda som jag sett visar priser på nätet är Smålandsvillan och Älvsbyhus där man kan få själva huset för under 1 MSEK.
Vet någon om det finns fler som visar priser på nätet eller fler tillverkare som har har hus under  1 MSEK .
OBS det skall vara villor inte fritidshus!
 
bjornk skrev:
Vet någon om det finns fler som visar priser på nätet eller fler tillverkare som har har hus under  1 MSEK .
OBS det skall vara villor inte fritidshus!

Men skillnaden mellan fritidshus o villa är ju obefintlig, det handlar ju bara i stort sett om isolering o det kan man ju välja precis det man vill ha... :-/
Det finns fler som har pris på under milj. för sina hus, allt beror ju på storlek o standard som du vill ha :)
 
Jag tycker frågan är högst relevant. Vore kul att se en sammanställning över detta. Någon som gjort en research? ;)

mvh
David
 
Man får vad man betalar för!!

 
Rätt uppfattat, det just därför det är intressant att veta vad man betalar !!!!
 
Det är nog att man sällan får vad man betalar för. På ett dyrare hus har fabrikanten nästan alltid en högre marginal. D.v.s du får allt mindre för pengarna ju högre upp i pris du kommer.
 
Egen research:

Smålandsvillan: Väldigt prisvärt, hög standard och finish , 14 mm trägolv, Husqvarna vitvaror, Myresjökök, marmor fönsterbänkar... Elite fönster, Åk på visning, blev faktist impad, Krypgrund

Älvsbyhus: Billiga de med, men absolut inte min smak, gillar ej deras egna kök, och tycker att lister, dörrar och sånt inte är lika snygga som i Smålandsvillan. Men VÄLDIGT många gillar Älvsbyhus så helt fel kan de inte vara! Krypgrund

LBhus Ugglan serien, nån 100´-tusing dyrare men har gjuten platta med värme, fönster ner till golv och ryggåstak somn tillval, Vårat ena alternativ.

Eksjöhus/Egna hem: Lyckan, hög standard, gjuten platta för nån 100´tusing mer än husen på krypgrund (Älvsby och Smålandsvillan), Extremt bra planlösning, 130 m2, 4 sovrum, allrum samt v-rum, Storfavorit som vi får se LIVE på onsdag! Ryggåstak över vrum och kök som tillval..

Dessa är de jag funnit, fler prisvärda alternativ efterlyses!
 
Självklart kan man jämföra "på en höft", men det blir konstigt om man glömmer så viktiga detaljer som att Ä-hus i sitt pris har grund + montering (ej återfyllning) inräknat. Dvs det ingår men det gor det ju inte i tex Smålandsvillan. Vill man göra en hyfsad jämförelse bör man nog först ta prisindikationer och få specat vad de priserna baserar sig på. Därefter väljer man ut de som verkar hyggligt prisvärda och beställer leveransdeklarationer från dem. Då kan man få en vettig jämförelse istället för att jämföra äpplen och päron. Detta borde vara synnerligen viktigt om man inte har någon större budget och ska hitta det billigaste...
 
Jag har tittat på allt som ingår i ett LB-hus "ugglan serien". Köket tex är från Ballingslöv och är otroligt fult och billigt.....men priset på huset är super bra och LB-hus svara fort på alla frågor jag haft hittills.

Men..ändå kommer vi nog välja ett dyrare hus men inte över 2milj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.