MathiasS skrev:
Just det, och bara för att ni andra beter er som grisar har jag tvingats starta en tråd om strykjärn för att balansera detta en aning. Skärp er.







:)
Heder åt dig Mathias som tagit dig an ett svårt område..Ångstationer!
Vad är väl en väl en DeWalt borrhammare kontra en väl inkörd Fairnet.
Personligen tycker jag du skulle ha gått på Maxin med en betydligt mer
spacad design. Ser ut som en kromad värstingmaskin.
Med den kan grannarna slänga sig i väggen!!!!
 
thomasx skrev:
Nej, helt ovanligt är det nog inte. Jag känner några som har och har själv sneglat lite på dom eftersom även jag tycker det är störttråkigt att stryka. Men Etons strykfria har räddat mig so far. Dom slits lite fort bara. Lutar åt att börja lämna in mina skjortor i stället, eller en RUT-a kanske :)
Etons är grymma, jag kör också dem. Går ungefär på ett ut med alla tappade strykjärn jag hade fått betala annars;)
 
Då är det väl jag som inte hängt med ordentligt. Tar den inte mycket plats?
 
Nejdå, du måste ändå skaffa en strykbräda avsedd för ånga (funkar inte med en bräda i spånskiva, måste vara en som släpper igenom ånga, tex metallgaller) och då kan du köpa en som har en hållare för själva ångstationen.....

Ingemar, Maxin ser ju ut som en kaffemaskin.....
 
MathiasS skrev:
Nejdå, du måste ändå skaffa en strykbräda avsedd för ånga (funkar inte med en bräda i spånskiva, måste vara en som släpper igenom ånga, tex metallgaller) och då kan du köpa en som har en hållare för själva ångstationen.....

Ingemar, Maxin ser ju ut som en kaffemaskin.....
Precis det jag tänkte. Den skummar såklart mjölken med ångan.
Stryk nån timme..ta sedan en latte i lugn o ro:D
 
MathiasS skrev:
Nejdå, du måste ändå skaffa en strykbräda avsedd för ånga (funkar inte med en bräda i spånskiva, måste vara en som släpper igenom ånga, tex metallgaller) och då kan du köpa en som har en hållare för själva ångstationen.....

Ingemar, Maxin ser ju ut som en kaffemaskin.....
Kan du länka till en sådan bräda? Jag är en smula nyfiken:)
 
Har ingen koll på den marknaden men här finns ju några exempel: http://www.fairnet.se/indbord.htm

Om du tänkte på en vanlig bräda men utan träskiva så finns det hos alla elektronikkedjor.
 
MathiasS skrev:
Den utlösande faktorn på detta område verkar vara att frugan tappar strykjärnen i golvet så dom går sönder.
Men, frågan som saknar sitt svar är: Hur går det med golvet???
 
-MH- skrev:
Men, frågan som saknar sitt svar är: Hur går det med golvet???
Det påminner mig om en gammal bekant till mina föräldrar, som var gymnaiselärare i fysik hemma på gymnasiet, innan han blev docent på chalmers. Han hade sitt eget sätt att förevisa eleverna hur rörelseenergin i en gammal hederlig 5-kilos vikt, en sån där rund med ögla i toppen ni vet omvandlas. Han släppte den sonika från brösthöjd, och av märket i golvet kunde man tydligt se hur dess energi hade fortsatt ner i golvet :)
 
-MH- skrev:
Men, frågan som saknar sitt svar är: Hur går det med golvet???
Tackar som frågar. 10cm armerad betong verkar stå emot kraften från ett fallande järn....
 
MathiasS skrev:
Tackar som frågar. 10cm armerad betong verkar stå emot kraften från ett fallande järn....
10 cm armerad betong? Jaja, det är i alla fall bättre än stampat jordgolv. Här har vi mest parkett och plastmatta :)
 
....när tvättstugan renoveras får vi väl överväga att öka standarden på ytskiktet en aning....:)
 
Jag tappade mitt strykjärn på ett massivt trägolv. Det blev ett djupt hack, men jag tycker att det är lite mysigt att se tidens tand fara fram över golvet. "Tänk på 2000-talet när jag tappade mitt strykjärn, det var tider det". :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.