Helt ointressant, svar på min fråga tack..
 
God dag yxskaft.
Hittade inte ngn liknande, därav svaret , och då också relevant svar på ett sätt. Hittade bara en solid grandörr utan fönster til 2200.(och det i Finland).

Så nej, vad jag kan hitta så finns bara alternativ helt i glass. Så om du vill ha en sådan dörr så får du nog punga ut.
Varsågod....
MVH
Sakke
 
Då har ni Googlat dåligt :D Det finns andra fabrikat men till ungefär samma pris :(
 
Jag har givetvis googlat, men det finns alltid lokala erbjudanden som folk ibland vet om, därav frågan.

drsakke, ursäkta min dryghet, men jag ställde en speciell fråga, och ville inte ha allmäna svar, tänk vad bra världen vore om det bara fanns relevanta svar på frågor på forum! :)
 
Ja, absolut, det vore ju det bästa. Det blev iaf lite liv på tråden då:D
MVH
Sakke
 
Hemmakatten
Vi köpte vår bastudörr samt 4 förrådsdörrar i olika storlekar från Furuhälls Snickeri. Vet att jag googlade ganska mycket innan jag hittade detta snickeri. De var, i alla fall för några år sedan, de billigaste jag kunde hitta. Vi ville också ha en extra bred dörr i mått som inte fanns i katalogen, men det var inga problem för dem att tillverka en sådan dörr till oss.

Jag har bestämt för mig att när jag skulle beställa bastudörr så fanns just en sådan dörr med glas längs hela långsidan som du vill ha, men nu i katalogen är fönsterdelen betydligt kortare. Men ring och fråga. Man kan inte köpa direkt via Furuhälls snickeri utan måste beställa via en återförsäljare.Och frågor om pris får man gå till återförsäljaren för att få.

http://furuhallssnickeri.se/sida1.html?app=2&category=bastudrrar-1057
 
Du kan alltid köpa en solid dörr och fälla in en glasruta, om det lönar sig.
 
Bra, nu har jag lite alternativ, tack tack!
I dörren jag har idag har jag faktiskt gjort ett eget fönster, men nu önskar jag ha en lång smal ruta.... Snålar jag så kommer jag ha kvar den gamla dörren men fräscha upp den med ny panel.
 
Efter lite test så kommer jag nog faktiskt spara 4000 kr, den gamla dörren har nu fått lite färg, gör enorm skillnad.. (hade tänkt o betsa en ny dörr oxå, lika bra o testa på den gamla först..)
 
har du målat bastudörren?
 
betsat med vattenbaserad bets.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.