Hej!

Vi montera just nu en bastu i vårt badrum. Bastun har justerbara fötter för att man ska få den att stå rakt trots fallet i badrummet. Så långt allt väl.

Nu är fallet i vårt badrum så pass rejält att två av bastuns fötter inte räcker till, vi saknar ca 5mm mellan golvet och foten när den är som mest utskruvad. Vill gärna inte skruva ned foten så långt så kanske vi pratar om ett material som är ca 7mm tjockt?

Har någon någon idé om vad vi kan använda för att lägga emellan golv och fot för att kunna få bastun att stå rakt?

Bifogar två bilder som visar dels en av fötterna, dels hur mycket som saknas.
 
  • Bild 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle leta nån plastbit eller gummi i lämplig tjocklek och lägga under.
 
d_j skrev:
Jag skulle leta nån plastbit eller gummi i lämplig tjocklek och lägga under.
Jo, så långt är jag med. Tänkte om någon hade tips i stil med: köp xx på yy.. :blushing:
 
Känner du ingen som kan svetsa? Torde vara vanlig millimetergänga. Köp en längre bult i samma dimension, kapa bort skallen och kapa av foten så att svetsen inte hamnar fel.
 
Stickan56
Skär till en bit av samma golvklinker som du lagt. Fäst den med dubbelhäftande tejp.
Sätt en låsmutter på skruven för att stabilisera när du måste skruva ut den så långt.
Detta borde fungera tills du kommer på något bättre.

MVH Stickan
 
Stickan56 skrev:
Skär till en bit av samma golvklinker som du lagt. Fäst den med dubbelhäftande tejp.
Sätt en låsmutter på skruven för att stabilisera när du måste skruva ut den så långt.
Detta borde fungera tills du kommer på något bättre.

MVH Stickan
Bra idé Stickan56! Låsmutter är taget!
Har börjat tänka i banorna av att limma dit en gummipackning eller liknande under foten..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.