Hej!

Jag är på jakt efter en julklapp till min fru 8och lite till mig själv också). Det är så att vi ska pensionera våran köksradio och vill då ha en grunka på köksön som man ska kunna docka en iphone i och sedan enkelt spela valfri musiksamling. Idag har vi all musik på en nätverksshare, det kanske blir problem? Ingen stor sak dock att överföra detta till en iphone, eller icloud så vi får samma musik på samtliga i-enheter?

Vi har kolla runt lite och har väl inte hittat någon perfekt kandidat, här är kraven:

- inte för dyr, runt 1500-2000 kronor är bra

- välspelande, dvs inget pc-speakerljud med obefintlig bas och melalnregister

- inte för stor och klumpig, men inte heller något plastigt skräp

- estetiskt tilltalande, vit eller svart pianolack är fint tycker vi båda

- gärna airplay

- enkel docka gärna i fronten eller ovanpå , alltså inga sladdar eller sånt som vissa apparater har.

Någon som har ett tips?

/S
 
Satsade på en http://www.supertooth.net/EN/DISCO/
Har bluetooth istället för en ipod docka så den funkar med alla telefoner.
Samt den har en vanlig sladd samt laddbar så man kan ha den utomhus. Klarade 10h i somras.

/P
 
Yamaha MCR-040 har vi som köksradio. Riktigt nöjd med ljudet!
 
  • ImageUploadedByTapatalk1323890142.510055.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fixade musik via AirPlay i köket genom att sätta upp en Apple AirPort Express kopplad till en befintlig bergsprängare modell större.

Nu kan familjemedlemmarna antingen köra AirPlay direkt från iPhone/iPad eller - vilket drar betydligt mindre batteri - använda Apples Remote App och streama musik från iTunes på valfri dator till bergsprängaren.

Funkar hur bra som helst till låg kostnad, 700 spänn, tror jag.
 
En budgetvariant, den här
från CO fungerade finfint till 3GS som internetradio. Okej, ingen riktig docka, iPhonen får ligga bredvid/ovanpå tills vidare. Tänkte skaffa en hållare för bil, sugpropp och sätta dit. Kanske ett handtag för att flytta runt men just nu har den fått en bra plats i köket. Riktigt bra ljud i den för 400:-!

Men om jag haft råd hade jag valt en Sony som jag provlyssnade i butik. Där var det bra tryck.

Kjell G
 
Nyfniken skrev:
[länk]
Får man upp den där i Airfoil om man kör musiken via datorn?

Tänker så här.

Macbook > Airport Express> Stereo (Vardagsrum)
Samma Macbook >Sonos (kök)
 
Magnus_Andersson skrev:
Yamaha MCR-040 har vi som köksradio. Riktigt nöjd med ljudet!
Är den så gulvit som fotot visar?
 
Vill du ha en välspelande maskin i förhållande till storlek och pris så kan jag rekomendera Geneva labs. I mitt tycke en mycket stilren och välspelande maskin. jag har själv M modellen och är mycket nöjd.

http://se.genevalab.ch/shop/default/genevasound-s

Ligger iofs något över det pris du tänkt dig(finns från ca 2500 Kr på prisjakt).
 
jag skulle satsa på en Harman Kardon sonen har en sådan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=840998
Den fyller hans rum ordentligt samt att man kan använda den på batteri.
Den är lite dyrara än vad du hade tänkt dig men du blir inte besviken.
Det är bara att läsa omdömerna.
 
Redigerat:
Bricco skrev:
Får man upp den där i Airfoil om man kör musiken via datorn?
Jag håller mig långt borta från allt med äpplen på, så det har jag ingen aning om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.