Här verkar ju finnas massor av alternativ! Va bra! Nu slipper jag handla på elbutik.se :)
Tack för alla tips!
 
+1 på elnu här oxo... de svarar på mail hyffsat snabbt också...
 
Jag har handlat flera gånger på eldirekt.se och skulle inte välja någon annan butik. De är trevliga, svarar på mail och det är inga problem att beställa annat som inte finns på deras hemsida. Snabba leveranser och bra priser + att man kan hämta i butiken i Malmö om man vill.

Kommer inte ihåg vad den heter som ligger i Staffanstorp men där handlar vi aldrig igen. Sambon fick tydligen väldigt arrogant bemötande där när hon skulle hämta beställda prylar.
 
En liten undran bara. Ska man verkligen förvänta sig dåligt eller inget bemötande bara för att en butik (nät eller vanlig, spelar ingen roll) är billig?
 
Jag har handlat av elbutik.se många gånger. Svaren har varit långsamma ibland, någon gång tillochmed uteblivit. När jag har fått svar har de däremot varit trevliga och hjälpsamma.
När jag bara har beställt grejer de har på lager har leveranserna kommit fort. När jag har beställt beställningsvaror har det alltid tagit en vecka, oavsett om det står 1 dag eller 5 dagar som leveranstid.
 
Skånelängan skrev:
Kommer inte ihåg vad den heter som ligger i Staffanstorp...<snip>
Sannolikt elbutik.se, de höll till där tidigare. Numera lagret i Landskrona har jag för mig.

Ett tag sedan jag handlade hos elbutik.se, men jag har inte haft några problem. Tvärtom har de varit mycket tjänstvilliga när jag behövt akutservice. Men visst, vi talar inte om någon mer förfinad kundvård.
 
jackt skrev:
Jag la en beställning hos [länk] och på de saker som [länk] hade samma var Elgrossisten ca 5% billigare..
Samma varor hos Elbutiken var ytterligare 10% billigare.. Men det verkar skilja på olika saker hela tiden, så jag får se hur det funkar med Elgrossisten, återkommer när varorna kommit.. (Beställde i fredags eftermiddag.)
Hur gick det med varorna dina? Har hittat dem efter att ha sökt på lite prylar, så är nyfiken på hur du upplevde dem. :)
 
Lantbrukarparet skrev:
Hur gick det med varorna dina? Har hittat dem efter att ha sökt på lite prylar, så är nyfiken på hur du upplevde dem. :)
Det gick bra. En liten miss från deras sida första ggr. En kopplingsdosa var restnoterad och orden hamnade mellan stolarna några dagar, men efter ett mail till dem så kom vi överens om att byta den till en annan sort så kom varorna dagen efter.

Andra ggr så beställde jag sent torsdagen och de skickade paketet dagen efter och jag kunde hämta ut det på måndagen.

Kommer fortsätta handla där. Det enda jag saknar är väl att man inte ser på deras hemsida om de har varor på lager eller inte..
 
Angående kundvård så kan jag rekommendera elgrossisten.se.
Köpte en normcentral för någon månad sedan. Tyvärr hade den nog landat på något så bakstycket var knäckt. Tog kontakt med dem via mail och fick byta det utan problem efter att de hade varit i kontakt med transportören.
Transportören skyllde naturligtvis på mig eftersom jag signerat för paketet (nu var det ju en kollega som signerat iofs). Det skulle vara intressant att se hur de hade reagerat om alla som tog emot paket tvingade dem att vänta tills man inspekterat varan. Undrar om det inte hade kostat mer än någon reklamation då och då.
 
fotord skrev:
Det skulle vara intressant att se hur de hade reagerat om alla som tog emot paket tvingade dem att vänta tills man inspekterat varan. Undrar om det inte hade kostat mer än någon reklamation då och då.
Jag har arbetat med att sluta fraktavtal med de stora fraktbolagen, och i deras villkor står det i stort sett att om det inte finns några tecken på yttre våld (vilket ska inspekteras innan fraktsedeln signeras) så beror skadan på att godset var för dåligt emballerat.

Du ska med andra ord inspektera emballaget, men fraktaren ska inte behöva vänta på inspektion av varan.

Sedan har dom rätt hårda regler på hur mycket stryk ytter-emballaget ska tåla också, t.ex. fall från 2m ner i betong.
 
Hur tusan skall man förpacka t ex fönster om de skall klara 2 m ner i betong?

/Kent
 
snickarboden skrev:
Hur tusan skall man förpacka t ex fönster om de skall klara 2 m ner i betong?

/Kent
Det är inga större problem, men knappast ekonomiskt försvarbart att utveckla emballage som klarar det.

I de allra flesta fall så kommer fraktbolaget ta skadan på sin försäkring ifall chauffören t.ex. skulle råka rulla en pall utför bakgavelliften ner i marken, men ifall du får "fel" reklamationshandläggare
så kan dom mycket väl hänvisa till fraktvillkoren och neka ersättning, jag har själv varit med om detta när en kund hade förpackat en vara i ett återanvänt emballage (enkel-well till en produkt med väldigt känsliga hörn)

Vi försökte reklamera transportskadan hos fraktbolaget, men det gick inte igenom, skadan uppstod när chauffören stod uppe på lastbilen och ställde/släppte ner kartongen i marken utanför, ett "fall" på ca 1,2m (ca 180*110*8cm, en solpanel).

I detta fall var det mycket antagligen motiverat för fraktbolaget att protestera eftersom deras kund var en privatperson, så fraktbolaget hade inte så mycket att förlora på goodwill.

Hade vi däremot som företag varit köparen av frakten, då hade dom nog tagit på sig kostnaden på ca 6000:-.
 
snickarboden skrev:
Hur tusan skall man förpacka t ex fönster om de skall klara 2 m ner i betong?

/Kent
Det kan väl inte vara något problem. I fjol målade jag fönstret till sovrummet på övervåningen. När jag skulle hänga tillbaka fönstret så slet det sig och jag tänkte att nu blir det till att köpa ett nytt fönster. Fönstret klarade sig men plastbordet på "stenterassen" krossades. En 5 cm flisa från bordet trycktes in i träet på fönstret.
 
Om det gäller LED-produkter som drivers, trafo, dimmers, etc så är Enytec bra och billiga.
Beställde från dem häromdagen och hade önskemål om hur leveransen skulle debiteras, inga problem grejerna kom snabbt också.
 
Om ni bor i närheten av en Hornbach butik så har de faktiskt väldigt bra priser på brytare och uttag. De ELKO prylar som jag handlade där häromdagen låg ca 5% under elbutik.se. Och 20% under Jula som annars också har bra priser på ELKO. Och så slipper man vänta och slipper fraktkostnad.

Däremot har de ju ett ganska begränsat sortiment på ex. centraler. Malmbergs tror jag.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.