Har precis flyttat in i ett trähus från -34, stående panelfasad. Fönstren är 3-glas och sattes in ca -89. Man har även tilläggsisolerat utan att flytta ut fönstren. Nu när det regnade och stormade rejält så blev det blött på väggen under 1 fönster på ovanvåningen och ett på nedervåningen. Västvända och placerade i lod med varandra. Var inte blött på väggen ovanför fönstren. Det på nedervåningen var värst. Finns två fönster till på västfasaden några meter åt sidan, men dessa var ok.

Var börjar man? Har det läckt och runnit i fasaden, eller är det fönstrena man ska misstänka? Ska man försöka täta med silikon?
 
Det där måste väl vara något som säljarna känt till tycker man. Kan vara värt att kolla med dem.

Går det att spåra fukten eller droppar från någonstans? Nertill på fönstren? Upptill? Min mor hade för nåt år sedan droppar upptill vid ett fönster när det regnade. Hon och min syster hade kliat sig i huvudet bra många regnväder innan jag klev upp på taket och lappade en bit dålig takpapp under takteglet. Vatten hade hittat sin väg in i väggen och ut vid fönstret. De hade själva tagit det för självklart att det var fönstret som läckte.
 
Hur är fönsterblecken monterade?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.