Y
Har endel kläder som jag tycker är synd att kasta.
Har kollat lite på de lokala rörelserna som tar emot kläder men alla tycks ha avsikt att sälja det som secondhand.

Finns det ingen som fokuserar på de som halkat snett i byn?

Pingstkyrkan trodde jag skulle vara sådan men icke, de verkade ju vara störst av alla på försäljningsverksamhet, haha.

(är inte så jättepeppad att gå runt och leta upp uteliggare heller)
 
Redigerat:
Stickan56
Då får du nog starta eget om lokalbefolkningen är målet.

MVH Stickan
 
Fråga socialen eller svenska kyrkan hur du kan bära dig åt.
 
Myrorna (frälsis) gör bådeoch. De säljer, men kan ge gratis till de behövande, dvs antingen delar de ut "checkar" eller så hämtar en frälsissoldat ut saker han/hon tror en familj/person behöver.

Bodde i några år brevid en frälsislokal, där de fokuserade på barnfamiljer. Efter att ha hört hur familjer i Stockholm kan ha det lämnade vi alla våra barnsaker dit, tvättade och fint strukna. I Stockholm med de höga hyrorna kan en plötslig arbetslöshet verkligen betyda katastrof för en ung familj. :(
 
Allt som kan nå dom behövande utan en stor dyr administration är väldigt positivt.
 
Jag raderade ett inlägg som var off topic och lite otrevligt, samt ett svar på det inlägget. Försök hålla er till trådskaparens fråga.
 
Convictus tar emot kläder, skor, filtar, sovsäckar etc. och ger direkt till hemlösa och andra behövande. Tänk på att den här typen av organisationer gärna tar emot även underkläder. hellre rentvättade underkläder som någon annan använt än inga underkläder alls ...
här finns kontaktinfo: http://www.convictus.org/kontakt.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.