Hej! :)

Vi har en vedeldad panna från Nibe från 1995, en Vedex 2000, men ingen manual till densamma. Är det någon vänlig själ som äger en sådan manual och skulle kunna tänka sig att scanna in den alt kopiera den och lägga kopian på lådan till mig? Jag står självklart för frakten om så önskas.

Mvh

Annika
 
kulle
Om du tar kontakt med nibe skickar dom säkert en manual till dig.
 
Det har vi gjort...ingen hjälp där...:(
 
kulle
Redigerat:
Pm: din email så skickar jag den
 
dockan75 skrev:
Det har vi gjort...ingen hjälp där...:(
Kunde dom inte hjälpa dig med det??
 
parkway: pm min adress till dig!
 
Fixat!
 
kulle skrev:
Vad är det för skillnad mellan vedex 1000 och 2000 ?
Hittade iallafall manual till 1000 o 3300 , men det har ni kanske själva oxå gjort ;)
[länk]

[länk]
1000 pannan är en självdragspanna medans 2000 pannan matas med en fläkt
 
Fungerar pannan bra? Har själv en vedex 2000.
Bytte keramiken för något år sedan och jag kan rekomendera att köpa den från Nibe. Det var samma pris som Rinkabyrör skulle ha men den var fraktfri :)
 
Pannan hade verkligen fungerat bättre om vi hade haft korrekt manual till den. Fast om inte ens NIBE har en så undrar man ju. Jag kollar dock igen, ingen som har en manual till en Vedex 2000 från 1995? Vreden skiljer sig från den som vi har, som gäller 1997 och framåt...

Tack på förhand!

Annika
 
Vad funderar du på då?
 
Hur man eldar? Vi vill veta var vreden ska stå och liknande för att elda rätt...det går inte att utläsa av den senare beskrivningen...
 
Jag tjatar vidare: ingen som lyckas ha kvar en manual för en Vedex 2000 från 1995? Det är vreden på framsidan som vi inte riktigt vet hur de ska vara inställda....
 
kulle
dockan75 skrev:
Jag tjatar vidare: ingen som lyckas ha kvar en manual för en Vedex 2000 från 1995? Det är vreden på framsidan som vi inte riktigt vet hur de ska vara inställda....
Du kunde ju ta en bild på pannan så kanske någon här kan hjälpa dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.