Vi planerar släppa en iPhone app (och en Android) och behöver hjälp med att skapa vettiga sökord som kan användas i App Store.

Sökorden som skickas in kan inte ändras och får max vara 100 tecken totalt så därför är det viktigt att det blir rätt från början.

Om du inte sökte efter "byggahus" eller "byggahus.se" under vilka sökord skulle du vilja att vår app dyker upp i sökresultatet?
 
Kan tänka mig att många hamnar här efter att ha sökt efter information om ett speciellt problem eller fundering om hur göra det eller det.
Men få in alla problem på 100 tecken blir svårt :O

Egentligen heter forumet lite fel för det handlar mer om att förvalta hus än bygga hus.

Jag bidrar med:

hus :p
 
Håller med Blindnit

Kolla vad ni har mkt träffar på men annars basic ord:
Nybygge
Tillbyggnad
Renovering
Ombyggnad

Annars vet jag inte är ju själv bara inne på mina områden men ingen aning hur populära de är.

Men here goes
Våtrum
Dolda fel
Verktyg

Finns säkert en massa
 
Bygga Renovera Badrum Värme Ekonomi Kök El Grund Tomt&Trädgård Arkitektur

Undrar hur jag kom på dom?! :p:)
 
Tecknen är redan slut ;)
 
Viktigast är väl att "bygga hus" finns med, och att det är tydligt här på sajten att det också finns en app, och hur man hittar den. Gissningsvis kommer de flesta även fortsättningsvis att söka efter appen efter att ha varit användare via datorn på "traditionellt" vis...
 
Rot?
 
Byggahus, forum, renovera, svenska, hus

Alternativet till en app är ju en mobilanpassad site... M.byggahus.se

Glöm inte att göra appen så att den funkar både vertikalt o horisontellt.
 
Ordet underhålla kan också vara bra.
 
Vilka funktioner avser ni att stoppa in i appen? Kommer man tex att kunna använda forumet i den?

Utan att veta mer om appen är det svårt att ge förslag på relevanta sökord...
 
Handlar inte de sökorden mera om att det ska vara lätt att hitta appen i App Store (eller Market för Android), inte sökord som kan användas i själva appen?
 
"Gör det själv" och/eller "gds" skulle nog ge en hel del träffar.

Det har jag själv sökt på många gånger på internet, oftast då i kombination med något annat, typ "gör det själv montera blandare"
 
Men att söka på google å i Market är ju inte samma sak. I Market så söker man väl oftast för att man vet att någon app finns.

Sen såklart bör man ju ändå ha lite generella sökfraser.

Jag söker ju hellre på google i telefonen å sen hamnar på byggahus sida, där jag enkelt blir upplyst om att det finns en app.

Elller?
 
it-snubben skrev:
Handlar inte de sökorden mera om att det ska vara lätt att hitta appen i App Store (eller Market för Android), inte sökord som kan användas i själva appen?
Jo, precis så är det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.