Som sagt, kvällens i-landsproblem kräver en snabb lösning. Vilken ångstation ska man ha? Frugan har kastat den gamla i golvet och Philips påstår att det inte längre finns reservdelar till den. Mycket märkligt eftersom den är max 5 år gammal.

Jag funderar på en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=418873 eller kanske en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345173

Synpunkter?

Och nej, det går inte att stryka med ett vanligt strykjärn. Detta är ungefär som med fyrhjulsdrift på bilar, har man väl provat går det inte att avstå.
 
Hehe,

Vi kollade på ångstationer för något år sedan.
Kommer ihåg att det fanns tester hos råd o rön samt smartson samt att det skiljde jättemycket i pris mellan butikerna.
Kommer även ihåg att Europa priserna var ytterligare bättre.
 
Jag är inte förvånad att du tagit med en Bosch. Svaret är lika enkelt som frågan. Lacka den blå så matchar den övrig inredning.
 
Bra tänk. Konstigt att dom inte kommit på det själva tyskarna. Dom kanske inte är så jädra brighta ändå... Ska kolla om det kanske är något tillval man kan göra. Då skulle man även vilja ha Profi-Zubehör-kofferten i rätt färg även om det kanske är för mycket att begära även från Bosch - ja menar, hur många strykjärn kommer med tillbehören i en systainer?
 
Fairnet is the shit. Det blev ett Euro 650 till ett litet specialpris.
 
Jag förstår inte vad grejen är med en ångstation... Gör den mer saker än stryker? Går det snabbare? Blir det slätare? Var fasiken förvarar man tingesten?
 
Prova att stryka en skjorta en gång så fattar du. Det går snabbare, enklare och det blir slätare. Dessutom går det ju att ånga saker som hänger på en galge vilket gör att plagget blir slätt utan att du behöver stryka. Funkar även på gardiner etc.

Kolla filmen: http://www.fairnet.se/film-fairnet-stor.html
 
Ångfunktionen i vanliga stykjärn är ju totalt värdelösa.
Själv kör jag med snik-varianten och använder en gammal hederlig sprayflaska för att fukta upp skjortorna.

När jag ledsnar blir det nog en ångstation...
 
Jag förmodar att du inte skämtar, men filmen förefaller ju mest som ett aprilskämt ;)
 
Hehe, näe den där filmen ger inga vibbar av modern strykjärnsteknologi och skapar nog inget köpsug hos någon heller, men Fasting blir kanske lite klokare i frågan om ångstationens vara eller icke vara. :)
 
Ångstation har jag bara sett tidigare i klädbutiker i London. Där verkar alla använda det, men det känns som riktiga proffsgrejor. Hur kommer det sig att du började använda ångstation?
 
Den utlösande faktorn på detta område verkar vara att frugan tappar strykjärnen i golvet så dom går sönder. Eftersom man alltid vill köpa något som är lite bättre än det man hade så blev det för några år sedan en ångstation... och har man väl börjat går det inte att stryka med ett vanligt järn igen.

Fairnetstationen har jag hunnit testa lite på ett skrynkligt Lucia-linne i morse. Verkar fungera rätt bra att blåsa upp hela plagget med ånga och sedan stryka (utan ånga) fram och baksida samtidigt. Denna ångstation har ett "skräddarjärn" som bara har ånghål längst fram i spetsen vilket kräver lite annan teknik än vanliga strykjärn (Som har hål fram och längst med sidorna. Ovanan man måste bli av med är att dra järnet i sidled - rätt med detta järn är att köra rakt fram och SAKTA med ånga. Tyget ska vara torrt bakom järnet....annars skrynklar det när det torkar.

Här hemma i Sverige är ju ångstationer rätt dyra, men kollar man i UK eller tyskland är det helt andra priser och utbudet är mycket större. Finns ångstationer från en tusing och uppåt.
 
Coolt. Tror att du är ganska ensam i Sverige om att köra med ångstation. Du måste vara den mest välstrukna killen på jobbet.
 
Äsch jag tror inte alls det är så ovanligt? (Dags för en poll!)

Detta handlar nog inte så mycket om att vara välstruken som att göra det lätt för sig..... det går helt enkelt snabbare att göra skitjobbet med en ångstation.
 
MathiasS skrev:
Äsch jag tror inte alls det är så ovanligt? (Dags för en poll!)

Detta handlar nog inte så mycket om att vara välstruken som att göra det lätt för sig..... det går helt enkelt snabbare att göra skitjobbet med en ångstation.
Nej, helt ovanligt är det nog inte. Jag känner några som har och har själv sneglat lite på dom eftersom även jag tycker det är störttråkigt att stryka. Men Etons strykfria har räddat mig so far. Dom slits lite fort bara. Lutar åt att börja lämna in mina skjortor i stället, eller en RUT-a kanske :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.