pelpet skrev:
Veckans verktyg verkar vara en 18v skruvdragare för 699.
35Nm
1,5Ah
För dig med riktigt höga krav


:blushing:

Fast det är klart, dom menar väl på priset :)
 
Redigerat:
Ungefär samma specification som en DeWalt DCD780C2 för 2800:- då :D. Men DeWalten kanske håller 4 ggr så längre.
 
thomasx skrev:
35Nm
1,5Ah
För dig med riktigt höga krav


:blushing:

Fast det är klart, dom menar väl på priset :)
Den var faktiskt väldigt lik en grön bosh
 
Andy78 skrev:
Den var faktiskt väldigt lik en grön bosh
Ja visst var den. Grön bosch är bra grejer, för den med normala behov ;)

Lidls verktyg får dock gott beröm av användare både i svenska och utländska forum har jag noterat, så det är säkert ett bra verktyg.
 
Tillägg: i förhållande till priset.
 
Intressant att se att Lidl nu har ensamrätt på att sälja varumärket Parkside. Tidigare så krängde Kompernass dessa till alla möjliga DiY kedjor.
Själv har jag en kanske 10år gammal Parkside borrhammare, köpt på någon DiY kedja i europa, som bara vägrar att ge upp..
 
Köpte mig faktiskt en skruvdragare idag - den sista som fanns i butiken, verkar vara populär då de hade relativt många och de brukar bli lite hyllvärmare. Första testen blir i helgen, en bunke väggkonsoller och hyllor skall upp samt en innervägg skall gipsas.
Enda nackdelen hittills är att det bara följer med ett batteri, skall se om man kan köpa till ett extra via deras hemsida (utan att det kostar skjortan). Annars verkar den inte så dålig, laddningsindikator på batteriet och dessutom en vit lysdiod som funkar som en liten ficklampa om man tar loss batteriet, en lysdiod på maskinen lyser upp framför chucken. Återkommer med mina erfarenheter efter helgen.
 
någon som vet hur bra parkside cirkelsågen är? tänkte börja bygga på mig lite verktyg och cirkelsågen som kommer 22a verkar ju rätt bra?
 
Det verkar vara en PHKS 1300 A1 Handcirkelsåg.

Här en en tysk recensent som inte är helt nöjd, tyckte att den var tung, hade dålig tyngdpunkt och tog lång tid på sig att varva upp till full hastighet. Länken går till google-översättningen.
 
elskruvmejslarna och blocknyckelsats är dom nått att ha?
 
allvarligt!! verktyg från lidel? är de verkligen nått att ha?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.