Hej,

Jag håller på att hjälpa med far med att montera en ny kommod, IDO Dur. Tyvärr har vi stött på problem, 3 av luckorna samt 1 lådfront har fel färg. Istället för vit är de gräddvita.

Det stora problemet är att allt är köpt 2003 och har stått i kartong sedan dess. Jag har kollat med IDO samt olika affärer som sålt dessa men ingen har dem kvar.

Om någon har lucka/luckor eller lådfront i vit hemma eller har sett på någon affär vore jag väldigt, väldigt tacksam om ni kunde meddela mig.

DSC00061.jpg
 
Det är inte så dyrt att lämna in luckorna för sprutmålning i ny färg. Det kan man endera göra till en målerifirma eller till de speciella köksrenoveringsfirmor som har ommålning av luckor som specialitet. Det blir lika fint som nytt.
 
bjurel skrev:
Det är inte så dyrt att lämna in luckorna för sprutmålning i ny färg. Det kan man endera göra till en målerifirma eller till de speciella köksrenoveringsfirmor som har ommålning av luckor som specialitet. Det blir lika fint som nytt.


Tack för svaret!

Men jag har redan funderat på det, enda problemet med det är att man då bör lämna in alla luckor och bitar för frontlådor samt täckbiten som sitter i mitten framför vasken då det är svårt att matcha färg/nyans med befintligt. Den täckbiten framför vasken sitter ihop med själva tvättstället med silikon och går inte att ta bort utan att först plocka bort hela tvättstället. Kanske jag förklarade dåligt men jag vill helst slippa plocka bort hela och rensa på silikon osv. Enklaste vore om man fick tag på luckor / lådfront i samma färg.

Men det verkar svårt att få tag på dessa luckor så det lär väll sluta med att man måste plocka bort det ändå....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.