kysan skrev:
Senaste Metabo inköpet är detta,
[länk]
kampanj för 1300:-. Än så länge mycket nöjd.
Det var ju ett ruggigt bra pris om det var för hela kittet. Länge sedan? Dessa maX 12 skall ha fått riktigt bra kritik.
 
Har ärvt två Metabo efter farsan och dom är säkert 20-25 år gamla och fungerar utan problem.

En 125 mm vinkelslip och en vanlig borrfluga.


/Vojma
 
Har använt lågvarviga borr-maskiner med sladd samt vinkelslipar/kap 125mm och 230 mm från metabo på jobbet, har mycket bra erfarenhet av dom, stryktåliga slitvargar.
 
Jag har en Metabo skruvdragare. Efter snart 10 år börjar batteriet ge upp. Men jag klagar inte, den har gett mig en altan bla.
 
Jag klagar inte på våran nya metabo vinkelslip iaf.
 
Jag använde för många år sedan en metabo borrmaskin till diverse jobb. och blev då mycket imponerad av maskinen. När det så var dags att skafa sig en egen rejäl borrmaskin köpte jag en Metabo UHE 28 (har jag för mig den heter), och jag är lika imponerad idag. Jag har också en metabo vinkelslip som jag bl.a. använder till att driva en kex-maskin (lamell-fräs), jag har även använt en b&d att driva kex-maskinen, med metabon blir det perfekt passform för kexen, med b&d blir det så man får in 1,5 kex, typ. jag blev förvånad, kan jag säga, trodde inte att det skulle påverka.
Sen har jag även en lackfräs från metabo.

Min erfarenhet av mina metabo är att de är högkvalitativa maskiner och när det gäller borrmaskinen är dom outstanding.
 
Forbo skrev:
lätt i klass med de Makita, Blå Bosch och Dewalt-maskiner jag har iallafall...däremot inte lika "sexiga":)
Jag skulle vilja säga att det är makita, bosch och dewalt som snarast aspirerar på att nå metabo-nivå.

Men det kanske är som någon nämnde, att de nyare modellerna från metabo, som ligger bättre till i pris, inte håller samma kvalitetsnivå. Synd i så fall, att metabo inte differentierar sin produkter beroende på målgrupp. Det kan dom få äta upp framöver.
 
Redigerat:
thomasx skrev:
Jag skulle vilja säga att det är makita, bosch och dewalt som snarast aspirerar på att nå Metabo-nivå.

Men det kanske är som någon nämnde, att de nyare modellerna från Metabo, som ligger bättre till i pris, inte håller samma kvalitetsnivå. Synd i så fall, att Metabo inte differentierar sin produkter beroende på målgrupp. Det kan dom få äta upp framöver.
Antar att du skrev fel fabrikat i ditt inlägg. Ändrade i quoten till vad jag tror du menade.
 
frav skrev:
Antar att du skrev fel fabrikat i ditt inlägg. Ändrade i quoten till vad jag tror du menade.
Tack!
Rättat!

:)
 
frav skrev:
T.ex en Metabo SB18LTX Impuls verkar ligga på 5000-6000kr i SE, men i UK så är det ett pris på ca 2600-3000kr. Snacka om prisskillnad. Det konstiga är att i Tyskland, där Metabo kommer ifrån, så är prisnivån också hög. Eller har jag bara inte funnit något ställe med vettig prisbild.
Satt å kollade på laddbara elverktyg (Bosch, Makita, Metabo) & funderade då på min tidigare fundering gällande var man kan hitta Metabo till vettiga € priser. I UK med £ verkar Metabo vara ganska vanligt & till hyffsade priser. Någon som vet var man kan hitta laddbara Metabo i € Euro-land till vettiga pengar? I Sverige går de ju inte att köpa utan att ha bra rabatt.
 
larsbj skrev:
Har inte jämfört priser på metabo men på mina hitachi hade dom här bra priser och leveransen gick smärtfritt.

[länk]
Ja de hade hyffsade priser för att vara i Norden, nästan som de jag sett i UK. Man får dock tänka på att Prishammeren tydligen lägger på 2.5% om man betalar med Visa/MasterCard.
 
Helioz skrev:
Metabo har precis kommit ut med 18V batterier med 4Ah vilket är en ganska stor ökning jämför med de 2.6-3,3 Ah övriga tillverkare har. Batterierna är även bakåtkompatibla med gamla 18V maskiner.
[länk]
Såg det för några dagar sedan. Undrar vad storleks & viktskillnaden mot ett 3.0Ah är? Hur som helst är det säkert intressant för de tunga användarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.