Hej

Min undran är huruvida det finns några nackdelar med att adressändra såhär innan det nya året? Jag ska alltså flytta den 9:surprised:nde December och till en annan kommun med högra skattesats. Jag har redan fått hjälp med här inne att jag kommer betala kommunalskatt i min gamla kommun hela 2012. Men finns det några andra för- respektiva nackdelar med anmäla flytt till sina nya adress nu eller vänta tills efter årsskiftet?

Reseavdraget har jag räknat ut att jag kan tjäna 800:- netto på genom att stå i min nuvarande kommun året ut (arbetspendlar nu men kommer ej göra det efter flytt). Dock så kostar adressändringen över 400:- så vinsten blir inte så stor där. Det skall väl sägas att jag kommer köra hela året ut från min gamla kommun eftersom tjejen bor där så inget fusk så att säga.
 
Bäst att göra rätt. Det kan bli strul med exvis hemförsäkringen om du inte är skriven där du bor.
 
Det är dumt att vara dumsnål. :)
 
Är det dubbel bosättning eller en permanent flytt?
 
Jag flyttanmälde till den nya adressen idag, som sagt, dumt att vara dumsnål! Jag vet inte riktigt om jag ska flytta dit permanent men det ser väl så ut. I vilket fall så har jag alla mina ögodelar där så som någon var inne på så kan det vara dumt i och med hemförsäkringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.