Jag ska gjuta in golvvärmeslingor i ett betonggolv i veckan som kommer. Jag har blivit erbjuden att köpa en luft/vatten-pump; Bosch cc 160 9kw (innedel) och en Bosch ehp 8kw (utedel) till ett bra pris (precis under 70 000 kr) om jag slår till innan årsskiftet. Min fråga är om denna pump är något som ni andra rekommenderar eller om ni har dåliga erfarenheter?
Undrar oxå varför den blir billigare innan årsskiftet, uppdateras pumpen markant nästa år?

Jag har en skånelänga, 1,5 plan på ca 120 kvm.

Tack på förhand.
 
Är det installerat och klart är det hyffsat pris kolla på bynor vad dom tar hamnar nog runt 65000 kr för grejerna. Vad jag vet är det ok prylar i stort sett samma som Ivt.
 
Jag ska dubbelkolla om priset även avser installation. Kör nog på denna pump såvida det inte trillar in en massa negativa omdömen här. Folkets domstol får välja luftpumpen åt mig :) Undrar dock om det kommer någon viktig uppdatering efter nyår eller om det bara är så att dom säljer ut 2011 års pumpar för att det eventuellt skulle se illa ut att sälja en ett år gammal pump året efter?!
 
Är det inte så att IVT är deluxe och Bosch är något år efter med nyheterna? Kolla vad Ivt har för nyheter på g
 
Har för mig att Bosch Nyligen bytt styrning till rego 1000?. Kan isf vara en äldre pump som du får billigare..? Men är inte säker, så ta inte detta som fakta...
 
Jag känner inte till skillnaden mellan dom olika styrsystemen. Vad är skillnaderna och vilket anses bäst?
 
Tror det är dom nyare modellerna som har rego 1000 i alla fall av bergvärme vp men det spelar ingen roll den äldre rego 600 är helt ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.