Någon som har erfarenhet av Dakos fönster som de säljer? De är billigare än något annat företag jag hittat och då jämför jag med mentafönster.se och eufönster.se.

http://www.nordiskakompositfonster.se/
 
Ingen?
 
Har ingen erfarenhet av nordiska kompositfönster men i min bostadsrätt har jag i dagarna fått ett nytt pvc-fönster (13x14) inmonterat. Leverantör var Nordfönster. http://www.nordfonster.se/
Det fönstret kostade 4015 kr inkl. moms exkl. montering. Ett mycket fint fönster, inåtgående med Dreh-Kipp, vädringsfunktion i överkant. Kan bara konstatera att priset för ett pvc eller kompositfönster är nästan halva priset mot ett traditionellt träfönster. Trä + aluminium kostar mer än dubbelt. Är fönster från Nordiska likvärdiga med Nordfönster tror jag det kan vara en mycket bra affär.
 
Janne L, ett sånt fönster kostar 2600 kr på mentafönster. Robsan, jag köpte 22 fönster från nordiska kompositfönster och det har funkat riktigt bra. Vill du se dem (monterade och omonterade) så finns jag i Luleå.
Betalade 65000 kr för allt och då är det bl.a. 2 helglasade balkongdörrar och ett stort skjutparti med. Dessa tre är dock till salu pga felaktiga mått pga ändrade planer (mitt fel)
 
Redigerat:
jeppeknaster skrev:
Janne L, ett sånt fönster kostar 2600 kr på mentafönster. Robsan, jag köpte 22 fönster från nordiska kompositfönster och det har funkat riktigt bra. Vill du se dem (monterade och omonterade) så finns jag i Luleå.
Betalade 65000 kr för allt och då är det bl.a. 2 helglasade balkongdörrar och ett stort skjutparti med. Dessa tre är dock till salu pga felaktiga mått pga ändrade planer (mitt fel)
Verkar som du gjort en kanonaffär! Grattis! :)
 
Tack:) Blev hälften så dyrt jämfört med elitfönster och då räknade jag till och med med 30% kampanjrabatt på dessa...
Första offerten låg på 80-85000 från nordiska om jag inte minns fel men det finns alltid prutmån. Efter att ha spelat ut ett antal leverantörer mot varandra var man plötsligt nere på 65...:)
 
jeppeknaster, jag kommer gärna förbi nån dag och kollar på hur fönstren ser ut.
Hade du dem monterade förra vintern som ju var den kallaste på länge?
 
Du är välkommen :) Skickar ett PM med mitt mobnr. Och jo, jag hade ett par stycken monterade förra vintern och det har funkat bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.