har för ett tag sen satt in en ny hydrofor o djupbrunnspump, allt funkar kanon förutom att jag får sjukt mycke luft i varmvattnet, de spottar o fräser som fan ur kranarna.
funderar på vart problemet ligger, misstänker hydroforn, då problemet uppstod efter bytet, hydroforen är av modell wellmate med stigarrör i o luftinjektor, kan de va så att när vattnet pumpas in i hydroforen samtidigt som man spolar upp ett bad, (då vatten nivån är relativt låg i hydroforn) o vattnet faller ner från stigaröret så luft bubblor uppstår o följer med in i vvb? vvb(120L) sitter i en ack tank.

oj va rörigt de vart..

tacksamm för alla svar. vet inte hur jag ska få bukt på detta..

MVH Robert
 
Måste vara luftinjektorn som blåser in för mycket luft.

P
 
Jag har samma problem fast jag har en hydropress.
Ingen luftinjektor alltså.

Jag misstänker starkt att det är någon gas i vattnet som frigörs när vattnet blir varmt.

Vi har inte använt så mycket vatten ännu så jag hoppas att problemet försvinner när vi tämmer borrhålet o det fylls på med annat vatten.

Vattenprovet som vi skickade in innan vi börjat använda varmvatten visade bara på att vi eventuellt kunde få lite färgningsproblem men inte på några förhöjda gasvärden om jag förstod det hela riktigt.

Anders
 
Lindhult skrev:
Jag har samma problem fast jag har en hydropress.
Ingen luftinjektor alltså.

Jag misstänker starkt att det är någon gas i vattnet som frigörs när vattnet blir varmt.

Vi har inte använt så mycket vatten ännu så jag hoppas att problemet försvinner när vi tämmer borrhålet o det fylls på med annat vatten.

Vattenprovet som vi skickade in innan vi börjat använda varmvatten visade bara på att vi eventuellt kunde få lite färgningsproblem men inte på några förhöjda gasvärden om jag förstod det hela riktigt.

Anders
men jag hade inte problemet innan byte av hydrofor.
luft har ju lättare att frigöra sig i varmt vatten..
 
prototypen skrev:
Måste vara luftinjektorn som blåser in för mycket luft.

P
ja kan va så.. får testa att ställa ner den lite o se om problemet kvarstår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.