Jag sitter och brottas med mitt samvete just nu. Ytskikten i en lägenhet ska bättras på. Det står mig fritt att lägga tapeterna omlott eller sida vid sida. Frågan är, -Är det egentligen en sådan stor grej eller nojjar jag upp mig i onödan? Det är ju inte Karlbergs slott det handlar om, men hur mycket bryr sig "vanliga människor" om dessa detaljer? :blushing:
 
Vad har Rammstein med tapetseringen att göra? :-D
Oftast beror det ju på själva tapeten om den ska läggas omlott eller kant i kant. Spelar det ingen roll skulle då inte jag bry mig, så länge det är snyggt gjort.
 
S
inget är bara bra musik ;-)
egntligen behöver du bara följa vad det står på tapeterna.
vid kant i kant montering så finns möjligheten att när tapeten torkar så kan det uppstå springer.
 
:blushing: Att man inte har lärt sig att sluta fylleposta, -Nej Rammstein har ingenting med tapetsering att göra, annat än att jag lyssnar på dom när jag arbetar.

Jag tänkte mest på det estetiska, än det praktiska. Går gemene man runt lika mycket som jag och funderar på dessa enligt mig livsavgörande saker?
 
Praktiskt har jag erfarenhet av att i gamla hus där väggarna inte är plana, så kan det vara svårt att få fint med kant i kant-tapeter. Ofta måste man då måla bakom skarvarna med en liknande färg, för att det är svårt att få till kant i kant hela vägen uppifrån och ner när väggen är knölig.
 
El, vatten, redogöra för de fyra olika generationerna av kärnkraftverk? -Inga problem. Ånglok på 120 ton? -B lok har jag smörjt upp tidigare. Men när det kommer till en himla pappersbit så blir man helt ställd.

Nej enklare då att vänta tills det blir dagsljus så att man ser hur mönsterpassningen ska vara på just denna Borosontapet. Gudarna vet varför dom valde samma typ av hologram som finns på sedlar :|

För att hålla topic
http://www.youtube.com/watch?v=-wBH6HXidO4
 
pinebar skrev:
Praktiskt har jag erfarenhet av att i gamla hus där väggarna inte är plana, så kan det vara svårt att få fint med kant i kant-tapeter. Ofta måste man då måla bakom skarvarna med en liknande färg, för att det är svårt att få till kant i kant hela vägen uppifrån och ner när väggen är knölig.
Går tapeten isär så mycket att man ser färgen bakom eller blir det bara en mörk skugga i skarven? Syns den bakomvarande färgen i så fall på ett avstånd av ca 50cm och mer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.