Hej!
Vi har köpt vår dusch-hörna "diana lian" på bauhaus och imorgon kommer rörläggare för att sätta upp den i vårt nykaklade badrum.

Men på vilket mått ska dom montera den? Det står två olika siffror i monteringsanvisningen, nämligen 73-75cm samt 83-85cm. Vilket mått ska man använda??? Samt är det innermått eller yttermått på listen man mäter?

Rörläggaren är inte så glad för att man inte köpte grejer av honom så han visste inte heller. På bauhaus är det ingen som svarar och Hafas support öppnar inte förrän 13.00 imorgon em. Hittar inte heller denna dusch på deras hemsida :(.

Snälla hjälp om det finns någon som satt upp denna dusch! Det är en 80x80cm dusch hörna med väggar som kan fällas in mot väggen och en vägg är ca 60cm bred.
Mycket tacksam för all hjälp!!!
 
Hej! Det verkar vara en justerbar väggprofil som hör till eran duschvägg, med den har man möjlighet att efterjustera om väggarna inte är raka eller om monteringen inte blivit helt perfekt!

Nu har jag inte monterat denna men jag har arbetat några år med badrum/våtrum, har råkat ut för liknande som eran, kolla med scanbad basic, så kan ni se lite bättre eller läsa. Ha det gott!
 
Redigerat:
Vet inte om jag gjorde mig förstådd! Måtten anger inom vilket justeringsområde det går att justera. Alltså både max och minimått..
 
Åh, tack för snabbt svar! Ska gå in och kolla på scanbad! Men måste bara kolla så jag förstod dig rätt, om man sätter den ena dörren på 74cm från hörn och den andra på 84cm från hörn blir det väl tokigt...eller fattade jag dig fel? Måttet dom anger är alltså 73-75cm mätt ut från hörnet till listen man fäster därren i. Under 73-75cm står det 83-85cm. Funderar på om det stora måttet kan vara till en 90x90 dusch och att dom använder samma monteringsanvisning??
 
Måste säga att det är lite förbryllande om det anges 2 olika mått med en dec skillnad, kan det vara så att beskrivningen avser 2 olika mått för samma modell av vägg, alltså en 70*70 samt en 80*80 vägg.....
säkrast att fråga bauhaus, de har ju fortfarande öppet!
 
Jag ringde dom precis :surprised:) killen där trodde att det var det lilla måttet som var det rätta men han lät inte så säker... det låter så litet tycker jag!
 
Hej du ska ha 73-75 måttet om det är en 80 dusch
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.