Jag undrar helt enkelt vad för pelletspriser ni har på säckar i närheten? Jag betalde 2250 riksdaler för en pall i veckan. Fick 4 säckar gratis också eftersom jag tog en pall med förmodade hål i några säckar av fåglarna :).
 
Krilleman
37,48:- för 16kg boforssjö pellets på byggmax i Eskilstuna.

Hämtpris.

Noterade att dom bytt leverantör från Rindi, men jag måste tillägga att det är himla skönt att den ny avedanläggningen är i drift! Slippa sitta i energi-jättarnas klor...

Me like wood! d^_^b
 
Du betalade ett helt ok pris om det är det du är ute efter ;)

Köpte 10 pall hemkört på 12 månader som slutar på ungefär 2400/pall.
 
Jag köpte 6 pall i september och betalade 1998/pall hemkört.
 
1980 per pall Stora Enso. Nu 1947 per pall Byggmax.
Det är dumt att betala för mycket. :)
 
Hur mycket pillar ni med inställningarna i brännaren ni som byter pelletsleverantörer?
 
Ingenting.
För brännare med digital inställning av matningen är det bara att jämföra matningen före och efter bytet och sedan justera om matningstiden motsvarande mycket.
 
<---pillar oerhört lite om något alls
 
Beställde i september fyra pall från Vida för 2290 per pall, levererat hem och inkört i garaget
Förra ägaren hade kört med denna pellets och eftersom jag inte har hunnit sätta mig in i pelletseldandets alla mysterier kör jag på med samma leverantör. Verkar dock inte vara ett överpris vad jag förstått.

När jag kollar på Stora Ensos hemsida kommer man ner till 2100 per pall som lägst och då är det vid beställning av 42 pallar. 1980 per pall känns som ett gammalt pris, eller?
 
SE hade en drive under sommar/höst med 10% rabatt tror jag det var, den bör vara slut nu.
 
Billigast idag är nog Byggmax, blir under 2000 /pall.
Man brukar få justera om mellan pelletssorter.
 
Danne031 skrev:
SE hade en drive under sommar/höst med 10% rabatt tror jag det var, den bör vara slut nu.
Dem hade kampanj till den sista augusti,jag utnyttja erbjudandet o fick hem 5pall för 9900:- I trakterna kring Örebro är det nog byggmax som är billigast,har ingen koll på vad Bauhaus tar per säck men dem var rätt billiga för ett tag sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.