Sedan ungefär två veckor luktar det apa i sovrummet, sötaktigt, unket. Har kollat i krypgrunden, hittar inget och i intilliggande badrum känns inget. Antar att det är en mus eller råtta som dragit sin sista suck någonstans i väggen mellan sovrum o badrum men att det är så tätt in mot badrummet att det inte luktar något där. Har antagligen haft råttor i huset vid något tillfälle och då hördes dom ju ganska ordentligt men möss märker man ju inte mycket av om dom håller sig nere i grunden, så jag gissar/hoppas att det är en mus. Har försökt anlägga en filosofisk ståndpunkt till problemet och tänka att 'det går över, det är ok att sova i köket så länge' men nu börjar jag få spunk och undra hur lång tid det ska ta?

Finns det några knep att ta till?

Vädrar varenda dag men stänger jag över natten så har det samlats så mycket lukt på morgonen att man inte vill vara i rummet. Bryta upp väggen känns inte aktuellt, känns som overkill och hemförsäkringen täcker inte.
 
Göran.W
Håll ut för det brukar bara lukta 2-3 veckor innan djur kropen torkat in sen försvinner doften.
Har själv varit med om det och det luktar inte direkt karamel om man så säger.
 
Lite sent påkommet men ett litet fat med ättika brukar fungera, eller Yocoair.
 
Ättika har jag hört talas om mot röklukt men jag ska prova det här också. Stanken har i stort sett lagt sig men man kan känna lite grann av det någon gång om det är riktigt fuktigt i luften eller när jag hade varit borta och haft värmen nerdragen.
 
Göran.W
Luktar det fortfarande är det inte någon död mus som är problemet om nu inte fler gått hädan.
 
magnusk750 skrev:
i stort sett lagt sig men man kan känna lite grann av det någon gång om det är riktigt fuktigt i luften eller när jag hade varit borta och haft värmen nerdragen.
M a o, nej, hade det varit en till som kolat hade det definitivt känts, det var tre veckor som jag inte gick in i rummet utan klädnypa, typ.
 
Wunderbaum!
 
Consensus skrev:
Wunderbaum!
d^_^b
 
Tejpad Byggplast över väggar å tak!:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.