Vanligt diskmedel. Lösningen: köp en liten blomspruta, blanda 1:20 med vatten eller nått i den stilen. Sparar stora mängder diskmedel, går fortare än att försöka öppna diskmedelsflaskan, spruta på en minimal droppe och sen få på lagom mängd med vatten.
 
Varför ska man köpa Windows för dyra pengar när man kan få Linux gratis, och dessutom då få ett bättre operativsystem, komplett med de flesta programvaror man använder?
 
Funkar linux bra?

Är rätt sugen på att fimpa windows 7 i min dator och köra in linux istället.
 
Troberg skrev:
Varför ska man köpa Windows för dyra pengar när man kan få Linux gratis, och dessutom då få ett bättre operativsystem, komplett med de flesta programvaror man använder?
+1

Linux big 2.6.32-5-686-bigmem #1 SMP Mon Oct 3 05:03:32 UTC 2011 i686 GNU/Linux
 
skalman1 skrev:
Funkar linux bra?

Är rätt sugen på att fimpa windows 7 i min dator och köra in linux istället.
Ladda ner VirtualBox (gratis) till så kan du installera Linux och prova på utan att riva ut Win7.
 
Det ska jag göra, tack för tipset! :)
 
mycke_nu skrev:
Ladda ner VirtualBox (gratis)
Och mycket bra! Jag kör diverse virtuella maskiner, men har Linux som grund OS.
 
Jag gjorde som mycke_nu föreslog, gillade vad jag såg och har nu Linux Ubuntu 11.10 installerat istället för Win7.

Snabbt, genomtänkt och snyggt!

Very nice. :)
 
Redigerat:
Det var snabba ryck! d^_^b

VirtualBox är som sagt otroligt bra, och en fantastisk sparbössa för att nu återanknyta till trådens ämne.

Jag har exvis ett (dyrt) bokföringsprogram som kräver XP. Tack vare VirtualBox kan jag nu köra det på en befintlig Mac och sparar in en hel datorburk och/eller uppgradering.
 
Ett alternativ om man behöver köra Windows-program under Linux är att installera Wine, som gör att man kan köra i stort sett alla Windowsprogram direkt under Linux (vissa spel vill inte vara med). Jag använder själv det för en handfull program som jag behöver som inte har motsvarighet under Linux (ironiskt nog väldigt specifika program som jag själv skrivit för eget bruk och inte orkar skriva om...).

Drar mycket mindre resurser än VirtualBox (som iofs är superbra, men om man inte behöver en hel virtuell maskin så är det overkill).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.