Hej jag målade mitt garage golv med Hagmans epoxi 2 komponents färg i helgen. Finns det någon anledning att lägga på ett lager klarlack också?

Kan man måla med det efter för det va tvunget att man skulle måla det andra lagret inom ett gällande färgen alltså så kanske är samma med klar lacken?

Och måste det vara hagmans klarlack då?

Har lagt ner mkt jobb med att först slipa och spackla betong givet snyggt så vill inte slarva i slutet.
 
Lägg på vanlig golvfärg. Så slipper du krabba med klarlack och liknande. Jag själv kör med biltemas och det funkar prima. Blankt och fint. Dock lite väl halt men funkar.
 
Lägga vanlig golvfärg på epoxifärgen som är bättre? :S

Nä, klarlack på epoxifärg har jag inte varit med om att de lagt på varken industrier eller hos överambitiösa hobbysnickrare. ;)
Epoxifärgen är så hård och bra i sig själv, tror inte livslängden ökar för att det målas på klarlack.
 
Jag har klarlack på min epoxy lack . Tråkigt att läsa att det är onödigt då :(

Jag litade på färgaffärn och gjorde som de sa .

Först epoxy lack och flingor sen klarlack på det . = Dyrt som tysan blev det :x

Men det håller d^_^b
 
  • Gilla
Fundhage
  • Laddar…
Lägger du flingor blir det ju halkskydd också, så det låter inte alls onödigt! d^_^b
Jag tänkte inte på flingor när jag skrev och det är ju en ganska vanlig variant.
 
Men själva klar lacken ger inget extra skydd då och ökar livslängden?
 
"Flingor" i golvfärgen är precis värdelöst i ett garage, tappa en skruv ska du se, den är lost-and-gone-4-ever!
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
Klarlacken är inte starkare än epoxifärgen. Det blir mer färg så det håller ett tag till, men jag hade heller målat något lager till med epoxifärgen istället.
Går man igenom klarlacken någonstans så den börjar släppa blir det nog inte så tjusigt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.