Status
Tråden går ej att kommentera.
Har fått ett organisationsnummer och så har de ROT avdrag med.

Dessutom så har vi själva inte flyttat in, så huset står helt tomt. Annars hade vi aldrig ens övervägt tanken med att låta dom sova över. De hade väll tänkt ta med egna madrasser och jobba på så de blir klara fortare.
Men vi har i alla fall sagt nej till övernattning. Dock så har vi valt att anlita dom då de är så pass billiga jämfört med många andra.
 
Sedan handlar det nu inte om några omfattande renoveringar som te x. badrum eller likande. Utan de ska endast måla om väggarna i rummen. Har de inte tummen helt mitt i handen så kan det nog inte gå så fel. Har själv lyckats måla om ett rum utan några större problem och jag har dessutom inte den minsta utbildning inom området.
 
Kan väll tillägga med att vi inte är så kinkiga, vi vill bara ljusa upp väggarna med lite färg till ett så lågt pris som möjligt. Sedan om de är svartjobbare eller inte det skiter vi i egentligen.. bara det blir billigt :-D
 
Antar att priset är extermt lågt då alla varningsklockaor ringer och alla avråder från att använda dom? :S
 
En del brukar ha husvagnar där de låter jobbare utan någon logi sova i dem. Om det hade varit sommar kunde man ha rest upp ett familjetält. :)
 
Hannaan, fick du ett totalpris, eller ett timpris???

Ett lågt timpris är inte samma sak som att dom är billiga...
 
Hannaan skrev:
Dock så har vi valt att anlita dom då de är så pass billiga jämfört med många andra.
Har du funderat på varför dom är så pass mycket billigare än andra?

//Patrik
 
Bekymmersfritt sätt att tänka du har.... Bara det är billigt så struntar du i resten. Tänker du samma när det gäller barnarbetare oxå?

Jag tycker synd om alla öststatare som är här och jobbar och inte får den lön dom borde få.
 
T
Smile.75 skrev:
Bekymmersfritt sätt att tänka du har.... Bara det är billigt så struntar du i resten. Tänker du samma när det gäller barnarbetare oxå?

Jag tycker synd om alla öststatare som är här och jobbar och inte får den lön dom borde få.
Fast samtidigt är lönen dom får i Sverige bra mycket bättre än dom får i sina hemländer!
 
Fick ett totalpris, inget timpris..
 
Stefan N skrev:
Antar att priset är extermt lågt då alla varningsklockaor ringer och alla avråder från att använda dom? :S
ja jämfört med andra så är det väldigt lågt..
 
Under sommaren bor dom ofta på campingplatser men frågar gärna på vintern om dom kan bo i huset under renoveringen förutsatt att huset ännu inte är inflyttat.

Har ni ännu inte flyttat in och budgeten är låg så kan ni mycket väl chansa. Däremot skall ni se upp med språkförbistringar.
 
Inte ovanligt i sthlm i alla fall att polackerna bor där de jobbar några dagar, innan inflytt såklart. Har bara hört bra saker men finns både och naturligtvis.
Synd för de lokala målarna/hantverkarna kan jag tycka men priset- runt 400:- vitt/h vs ca 80:- svart/h är ju ofta avgörande.
Nu var väl iofs vitt med rot ett alternativ men det svarta är alltid lägre och om det bara är ett par väggar som ska strykas...
 
Min första fråga skulle vara är dom målare eller hantverkare över huvudtaget?
Om det bara gäller att slabba på lite vit färg på väggar och tak och man skiter i hur det kommer se ut bara det är billigt tycker jag det är ett utmärkt val :D
 
Thomas Lundquist
Enk Projektet skrev:
Min första fråga skulle vara är dom målare eller hantverkare över huvudtaget?
Om det bara gäller att slabba på lite vit färg på väggar och tak och man skiter i hur det kommer se ut bara det är billigt tycker jag det är ett utmärkt val :D
Sen skickas bilder in med bildtext "ska jag godkänna hantverksfusket" och så är nästa drev igång igen ;).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.