Får bjuda även här på morgonens statusuppdatering på Facebook. :@:@:@
Tror iofs knappast att den/dom som tog sig an "jobbet" är kloka nog att kunna läsa, men hoppades att den vidareförmedlas till dom på något sätt...
Here goes:

"TILL DEN/DOM JÄ**ARNA SOM BAR I VÄG MED EN HEL PALL PELLETS FRÅN OSS I NATT!

HOPPAS ER PANNJÄ**L FÅR BAKSLAG OCH EXPLODERAR I NYLLET PÅ ER OCH ATT ALL PELLETSEN BLEV GENOMFUKTIG I REGNET I NATT!!!
RESTEN ÄR NU INBURET OCH INLÅST, MEN NI ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TEBAX DÅ NI TAPPADE EN DEL PÅ VÄGEN UT!!!

SKA GLADELIGEN KÖRA UPP DOM I RÖ**N PÅ ER TILLSAMMANS MED EN SALVA SALT!!!"
 
Redigerat:
Har det hänt något? ;)

Skämt åsido, beklagar stölden. Drygt.

//Patrik
 
Drygt var ordet...
Inte nog med det, utan mitt fina nybyggda pelletsförråd (klart i söndags) är ju totalt meningslöst att bruka, då en del tror att det är "give-aways" bara för att man inte bultar fast det i något tungt. :@

Lata j***lar var det oxå - om det nu stod fyra pall där, varför då bara ta en?
Fast det är ju vad en normal släp pallar med...
Och trots allt har dom "bemödat" sig med att släpa skiten 15m ut ur vår trädgård, sen ytterligare ca 40-45m över allmänningen till gatan bredvid.

Och den där teorin om att ha rörelsevakt på belysningen skrämmer kan vi skrota helt.
Dom var nog mest glada över att få bra arbetsbelysning.

De tre återstående är nu inlåsta och inlarmade i alla fall.
Var väl själve f-n om dom oxå skulle försvinna nu.

Har också passat på att plantera några små överraskningar åt dom lite här och var i trädgården, fall i fall dom vill ha påfyllning i natt... ;)

Och i kväll kom jag på att böjfjäder till VP-rör verkar funka bra som fjäderbatong.
Stod och höll i grensågen ett tag, men röret är för långt för att den ska funka smidigt till annat än just - grenar.
Har lite andra lämpliga tillhyggen framme oxå - just in case...

Ett är klart i alla fall - denne svensken jävlas man inte med. ;)
 
Förresten kan det vara värt att veta att bränsle som förvaras (även) utomhus ersätts av hemförsäkringen - åtminstone Folksam, som vi har.
Fast efter självrisk på 1500:- blev det inte mer än 750:- över - men det betalar dom ut omgående, sa dom. :)

Trodde faktiskt inte jag skulle få något alls där...
 
enkelt,..... med ett litet snöre i pallen och i stortån, lär du nog vakna, när dom försöker baxa ut pallen
 
Det finns ju dörrlarm som man kan sätta på förrådet. 79 kr på CO.
 
Ja det följande trodde jag själv inte att jag skulle yttra, men jag börjar nog bli gammal av mig

"Har också passat på att plantera några små överraskningar åt dom lite här och var i trädgården, fall i fall dom vill ha påfyllning i natt.."

Även om förlusten är kännbar så ber jag dig att inte ställa till med någonting du kommer att ångra. Nu vet jag inte hur dina fällor är uppbyggda, men som ett exempel, vad händer om grannens ungar går i dom?

Med det sagt så kanske videoövervakning fungerar bättre? Det här ska naturligtvis kombineras med medlemskap i lämplig motorcykelklubb.
 
Instämmer med Jens, fällor kan sätta dig i rejält juridiskt trubbel om de orsakar skada.

Mitt förslag: Koppla stereon till rörelsedetektorlampan. När den tänds så startar stereon. Du vaknar, och kan i lugn och ro ringa polisen och fotografera illbattingarna, samt ta regnummer på bilar. Sedan låter du pojkarna i blått göra sitt.

Edit: Och använd inte en böjfjäder som batong. Köp en stor jäkla dildo istället. Det blir roligare tidningsrubriker då, och desto mer förnedrande för tjuvarna som blir knockade av en dildo...
 
Redigerat:
Återigen önskar man att det funnits en "gilla-knapp" här inne.
Syftar då på "Troberg's" edit-del... :p

Ingen fara med fällorna - dom monterades upp vid 22-tiden i går och ner i tidigt i morse.
Plus att där dom monterades rör sig ingen, om dom inte är ute i skumrask.

Ingen återkomst i natt blev det heller - något trist då man ställde klockan och vart runt ett par svängar under natten.
Var ju utöver böjfjädern utrustad med ett prima baseballträ + div. grejor undangömda på lämpliga ställen i trädgården, såsom rostigt järnrör, en lagom lång treuddad kratta, mm...
 
Alltså, om det verkar som om du förberett dig för en fight så får du väldigt svårt att hävda nödvärn i rätten. Likaså om du lagt fällor avsedda att skada någon, oavsett var de ligger.

Ta det lugnt så att du inte sätter dig själv i en sjuhelsikes knipa.
 
Jag tror dessutom att dom aldrig kommer tillbaks, nu är du ju förberedd, och dom riskerar nog inte hur mycket som helst för lite pellets.
 
Lugn, lugn...
Jag har inte lagt några fällor för att skada någon, men dom skulle fått jobba om dom planerat för att ta mer, om vi säger så då...
Är också bortplockat nu, efter att värsta ilskan lagt sig.

Men...

Resultatet av tisdagsnattens besök har blivit att frun inte vågar hämta tidningen på morgonen, inte vågar parkera bilen där den brukar stå, osv...
Senast i morse vid 05:15 ca väckte hon mig för att rörelsevakten tänt ytterbelysningen.
Ut med baseballträet och stora lampan - men det vart ingen där.
Och ungarna är också oroliga, fast på sitt vis, med tusen frågor osv...

Tror iofs inte heller att dom kommer tillbaka, men när man jävlas med min familj och försöker norpa av min egendom, kan jag ärligt säga att jag skyr inga medel och kommer mer än gärna att ta till nödvändigt våld för att skydda min familj.
OCH jag är beredd att ta straffet för det...

Med tanke på att om man ringer 112 för att anmäla ett pågående brott kan det först ta ett par minuter innan dom svarar och därefter ytterligare ett tag innan man benat ut med telefonisten vart det egenligen är dom ska.
Lägg sedan tiden det tar för polispatrullen att ta sig ut, så kan ju tjyvarna hinna hem och ta en kopp kaffe innan dom är på plats ibland.
Centralisering av verksamhet är både på gott och ont. :(
 
Tror iofs inte heller att dom kommer tillbaka, men när man jävlas med min familj och försöker norpa av min egendom, kan jag ärligt säga att jag skyr inga medel och kommer mer än gärna att ta till nödvändigt våld för att skydda min familj.
Nyckelordet i den meningen är "nödvändigt". Håll dig till det, och du klarar dig. Om förövaren däremot ligger ner eller flyr, så är det inte längre nödvändigt och då är det klokt att sluta. Likaså är det inte nödvändigt att rusa ut med ett slagträ för att skydda familjen när någon stjäl pellets, familjen är, i lagens ögon, säker i huset och du har inget pressande behov av en proaktiv aktiv respons.

Vill du sätta dit tjuvarna så är kameran en bättre vän än slagträt.

(Det smärtar mig att behöva säga det här, det var trots allt jag som myntade termen "förebyggande vedergällning" (preemptive retaliation), men det är så lagen ser på det.)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.