Vi har en liten toalett (dvs bara toa å handfat) Den ligger mitt i huset. De förra ägarna var smart att på 80-talet när de gjorde övervåning bara kapade ventilationsröret in till toan..
Det jag nu undrar är om det är ett måste att riva upp golvet på övervåningen för att kunna koppla på ventilationen, eller om det räcker att bara sätta ventilationshål genom väggen och ut i hallen??? Tacksam för svar!
 
Det finns vissa tillfällen när det är bra med ventilation från en toalett. Om du känner att det är ok att ventilera ut det som behöver ventileras ut till de nyanlända gästerna i hallen så ska du göra det. De flesta vill nog ventilera ut dessa saker över taket på huset och hoppas att koncentrationen minskar till en nivå som bara hundar känner...
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Ola78
MathiasS skrev:
En film säger mer än tusen ord.

[länk]
:D Den filmen gav ett riktigt gott skratt. I övrigt så håller jag med dig i ditt svar till ts, man vill nog inte ha en toaventilation ut i hallen, men det borde väl inte vara så svårt att fixa det utan att riva upp golvet. Det borde väl kunna funka med en hålsåg i lämplig storlek och borra upp ett hål och sen dra rör upp till övervåningen eller har jag fatta problemet helt fel?
 
Problemet är att hålet kommer upp precis där trappen kommer upp!! Så då blir det ett rör precis vid trappen... Tänker lite att om någon använder den för att göra nr 2 så att säga så kommer det endån lukta ut i hallen eftersom toan ligger i hallen! Den stora toaletten ligger bara 2 meter bort så behöver man göra det kanske man kan ta den andra tänkte vi.. ;)
 
Nej det doftar inte ut i hallen när du har en fläkt som drar ut luften. Blir undertryck på toan.
 
En Fresh-fläkt är en bra lösning
 
Men min fråga är lite om det är värt det pengamässigt att riva upp golvet på övervåningen för att koppla in ett nytt rör? Hade det varit dusch så Självklart, men en liten gästtoalett känns som om det är en stor utgift...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.