Om man ska lägga eklamellgolv i halva rummet och klinker-look-alike laminatgolv i halva rummet så uppstår ju fenomenet att ekgolvet är 15mm men laminatgolvet är 7mm. Bör man lägga något under laminatgolvet så att det blir ca 15mm eller ska man ta att det är lite nivåskillnad?

Rummet ifråga är hallen. Vill inte ha trägolv direkt inanför dörren och därför satsar vi på laminatgolv. Vill inte heller ha klinker då det är en massa fogar som måste hållas rena.
 
jag skulle ha laget en skiva under laminatgolvet så att det blir lika nivå då slipper man en kant o snubbla på+att det blir lättare med golvlisten
micke
 
Även jag skulle ha lagt en skiva under i ditt fall (eftersom jag inte gillar nivåändringar). Å andra sidan hade jag tagit klinker i stället för laminat eftersom laminat oftast inte mår så bra av en massa fukt och det brukar kunna bli en del blöta skor i en hall.
 
två lager masonite blir ju nästan perfekt.... 3.7 mm tjock är de. Lägg ett par lager lumppapp också så kommer du väl upp i rätt tjocklek. Plywood kan väl också funka men attans vad dyrt det är - och jag vet inte ifall det finns 8 mm tjocka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.