Rekar läget inför fönsterbyte. Det lutar åt PVC-fönster men valet av leverantör är inte så lätt. Någon som anlitat DPS-Fönster? Verkar åtminstone billiga, men att få det billigt är kanske inte alltid viktigast... Några andra som ni rekommenderar eller avråder ifrån? Hade tänkt att låta leverantören montera fönstren åt oss också.

Alla synpunkter tages tacksamt emot.
 
Hejsan!

Vi har köpt fönster från DPS-fönster i sommras.
Vi var mycket nöjda med fönster och leveranstiden var inte så lång.
Bra pris var oxså.

:)
 
Aji skrev:
Rekar läget inför fönsterbyte. Det lutar åt PVC-fönster men valet av leverantör är inte så lätt. Någon som anlitat DPS-Fönster? Verkar åtminstone billiga, men att få det billigt är kanske inte alltid viktigast... Några andra som ni rekommenderar eller avråder ifrån? Hade tänkt att låta leverantören montera fönstren åt oss också.

Alla synpunkter tages tacksamt emot.
Rekomenderar er att inte ta för stora plastfönster max 6-7 bredd. Plast fönster bör man också som du säjer låta leverantören montera då det är mycket mer ömtåliga än vanliga trä fönster. Dom flesta PVC fönstren kommer från Polen. Jämnför även hur fönstren är upp byggda i karm!
Edit* Kollade priserna dom var väl inte så mycket billigare än trä/alu? Tänk på att dessa "Tyska" fönster bara är inåtgående.
 
Jag har installerat PVC-fönster från DPS-Fönster som är 12x12 drag/tiltfunktion samt
mikroventilation., inga problem. Jag tror att max bredd är 15 vid en höjd av 15.
Jag förstår inte problemet med att fönstren är inåtgående när det finns ett vädringsläge.
Det är ju endast vid fönsterputsning som fönstret behöver öppnas "inåt". Vi är jätte-
nöjda med vårt val av fönster. ;D
 
Ben skrev:
Jag har installerat PVC-fönster från DPS-Fönster som är 12x12 drag/tiltfunktion samt
mikroventilation., inga problem. Jag tror att max bredd är 15 vid en höjd av 15.
Jag förstår inte problemet med att fönstren är inåtgående när det finns ett vädringsläge.
Det är ju endast vid fönsterputsning som fönstret behöver öppnas "inåt". Vi är jätte-
nöjda med vårt val av fönster. ;D  
12x12 med mittstolpe eller utan? Mest nyfiken. Min mors br förening installerade PVC vet ej om dom var från DPS, men dom har fått problem med dom större fönstrena profilen i karmen gör att fönstret "hänger" sig. Det är just fönsterputsningen jag tänker på hos äldre finns ett råå gött alternativ på marknaden som jag såg på senaste mässan ett såkallat sideturn.. Vart grymt imponerad:) Men i övreig tycker jag att PVC fönster faktisk är rätt snygga. Kul att höra att ni är nöjda hoppas ni inte får samma problem bara.
 
SHINE :

Har du möjligtvis någon bild på dina nya fönster.
Jag skall köpa 17 st så det springer iväg lite pengar här.

Har lite offerter ute hos olika företag även hos DPS fönster.
Det är svårt att se hur fönsterna ser ut på hemsidan.

Skulle vara tacksam om du kunde få fram något.

Tack på förhand Mvh Banner
 
Banner skrev:
SHINE :

Har du möjligtvis någon bild på dina nya fönster.
Jag skall köpa 17 st så det springer iväg lite pengar här.

Har lite offerter ute hos olika företag även hos DPS fönster.
Det är svårt att se hur fönsterna ser ut på hemsidan.

Skulle vara tacksam om du kunde få fram något.

Tack på förhand Mvh Banner
Hej Banner!

Här kan du tiitta på våra fönster som vi har bytt i somras.

MVH // Shine :)
 
Hej Banner!

Kan du se min bilden eller inte?

Jag fatta inte riktig hur fungera på den forum!

MVH/ Snine

 
  • Tby_Kyrkby_3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.